Peppep Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hei. Jeg skulle ha klippet ut et objekt fra et bilde, og har ingen ide om hvordan jeg gjør det. Er da helt grønn på området, men har Photoshop til rådighet. Nå er jeg ikke helt inne på terminologien innen dette, så jeg letet opp to bilder som viser hva jeg mener; En båt blir klippet ut fra dette bldet og blir slik. (kennethdammyr's bilde, wh1te klippet det ut). Noen som har peiling på dette, og kan hjelpe meg? Her er forøvrig bildet (klikk for større versjon): Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Du laster det bildet inn i Photoshop, deretter velger du Images --> Extract... Dette bruker jeg hvis jeg skal ha objektet ut av bildet.. "bakgrunnen" Prøv deg frem der.. tegn rundt kanten til objektet og fyll det.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 For å klippe ut objekter som ikke er så enkle å klippe ut med mer lettvinte metoder (magic wand etc) kan du bruke polygonal lasso og zoom. Du scroller ved å holde inne space og dra bildet med musa. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Jeg ville brukt Select - Color Range til dette bildet siden motivet skiller seg såpass fra bakgrunnen. Klipp deretter ut og lim inn i et nytt dokument. PS: Hold ALT nede for å velge flere 'color ranges' Quick-n-dirty-utgave lagd på 20 sek (en del detaljer mangler) - burde blir ganske bra hvis du forstørrer mens du jobber og bruker et par minutter på det: Endret 16. mars 2005 av Shimano Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 det mest nøyaktige er og bruke pen tool, men selvsagt det mest tidkrevende også.. lagde en kjapp versjon her med magnetic lasso tool, siden bakgrunnen var så ren funket det flott. pm meg mail adr din visst du vil ha psd versjonen.. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 Ah, tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Oppfølgingsspørsmål; Er det mulig å kun lagre objektet, uten (hvit) bakgrunn? Grunnen til at jeg trenger det, er fordi at når jeg vannmerker dokumentet som bildet er i, så kommer den hvite bakgrunnen over vannmerket. Edit: Er dette bildet jeg skulle hatt tekst+bilde fra, uten bakgrunn. (Mirror) Endret 16. mars 2005 av bhsand Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå