Gå til innhold

Trenger forslag til trening


Anbefalte innlegg

Før var jeg relativt god form, men etter millitæret ble det studier og fyll og vekta gikk opp 10kg og styrken gikk ned...

 

Målet mitt nå er å gå ned 6-7 kilo og få musklene tilbake.. er 175høy og 80 kg nå.

 

Driver ikke med noe spesiell idrett fortiden men ønsker å trene opp kondisjon hovedsaklig ved jogging og noe sykling. Styrken tar jeg hjemme med situps pushups og manual... Vurderer å begynne på sats igjen men vet ikke om jeg har tid...

 

Altså spm er om noen kunne hjulpet meg med å sette opp et program med trening/kosthold som er mennskelig. dvs ikke så hardt at jeg sprekker og gir faen slik det har gjort før...

 

Altså vil ned i vekt og bli sterkere uten å legge om livet helt..

 

Er svært takknemlig for all hjelp jeg kan få :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å starte med det viktigste: Det er meget vanskelig å bli sterkere i lengden uten et kalorioverskudd. Dette overskuddet vil sørge for at du også legger på deg litt fett. Armhevinger og enkel manualtrening vil ikke gjøre deg merkbart sterkere i de fleste sammenhenger.

Jeg anbefaler deg å trene et sted du har tilgang på de "basic" tingene. SATS for eksempel.

Ellers bør du spise intet mindre enn 4 måltider pr. Dag. For vektreduksjon er det viktig å passe på forbrenningen (som vil gå ned hvis du sulter deg).

Prøv å spise en god frokost. Eksempelvis havregryn og tunfisk, ettersom det er lurt å få i seg nok proteiner.

Et eksempel på kosthold for vekttap kan se slik ut:

-Frokost: Havregryn+tunfisk

-Lunch: Grovt brød og\eller frukt. (Du bør prøve å få ideg proteiner også)

-Middag: Pasta, fisk, kjøtt eller lignende.

-Kveldsmat: Her skal du begynne å passe på karbohydratene. Disse setter opp insulinnivået som stenger ned fettforbrenningen. Kveldsmaten kan bestå av hardkokte egg eller tunfisk.

 

MEGET enkelt opplegg som de aller fleste vil klare å følge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...