Gå til innhold

Får feilmeldinger i Windows

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Hei.

Har noen spørsmål til dere der ute.

Kjøpte meg ny pc for en tid tilbake en AMD 64 3000+ på MSI K8T neo-FIS2R hovedkort.

Problemet er siden dag en er: Når jeg kjører chkdsk i fra cmd får jeg opp feil meldinger som f. eks: Retter feil i volumpunktgrafikken, det ble funnet feil i filsystemet, retter feil i filsystemet osv. Kjør chkdsk med alternativet chkdsk/F (reparer) for å korrigere disse.

Hva kan være galt?

Og som sagt det har vært slik siden jeg kjøpte pc'en for 9 mnd siden. Har kjørt chkdsk i fra cmd til jeg blir blå. Kjører jeg chkdsk ettpar ganger i cmd etter hverandre så forsvinner disse feilene for en stakket stund. Kjører jeg chkdsk ved reboot så finner den ingenting... :no:

Hjelp til å løse problemet ønskes... :yes:

EDIT: leif was here..

EDIT2: Sparket leif ut av emne feltet...

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

*BUMP*

Er det ingen som kan hjelpe med disse problemene? Er lei at disse meldingene er der hele tiden, virker som det er noe som er galt en plass uten at jeg hva.

btw: har Windows Pro SP 2 norsk utg

PS: hadde samme problem under SP 1..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Så kjører du Memtest86+.

O.T.: Mener du feil meldinger eller feilmeldinger? Det er vesentlig forskjell. ;)

Tror ikke jeg trenger å kjøre Memtest, fordi jeg har akkurat kjøpt helt ny ram, Corsair TWINX 1024-3200C2 1 Gb. Hadde også de samme problemene når jeg hadde TwinMOS 1 Gb. Og den rammen ble bytta 3 ganger av support.

Jeg mener feilmeldinger i cmd når jeg kjører chkdsk...

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg trenger å kjøre Memtest, fordi ....

Har du problemer så bør du bruke Memtest uansett. Hvis testen feiler så vet du at du har hardware problemer, og siden du har byttet RAM så har du i så fall feil på HK.

Man får sjelden suksess som tekniker hvis man tenker slik som du gjør her. Det nytter ofte ikke å forsøke å resonere seg fram til hva som kan og ikke kan være feil, man må bruke eliminasjonsmeteoden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Tror ikke jeg trenger å kjøre Memtest, fordi ....

Har du problemer så bør du bruke Memtest uansett.

Ut ifra hva den service teknikeren som var hjmmehos meg sa, så virker ikke memtest på mitt system. Fordi jeg har en AMD 64 prossessor. En person på min support telefon sa at det skulle virke, så sammen med ham på telefon, så laga vi en diskett med memtest som skulle kjøres ved oppstart. Og gjett hva..? Den virka ikke, akkurat som den teknikeren hjemme hos meg sa... :cry:

EDIT: leif was here...

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
og siden du har byttet RAM så har du i så fall feil på HK.

Jeg hadde problemet med at pc'n reboota eller frøys. Dette ordnet seg ved at ram volten ble satt til 2.7V med TwinMOS rammen. Jeg har en stabil maskin nå, men jeg får disse feilmeldingene i cmd ved bruk av chkdsk... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...