930A0029225AA4C28B8EF095B679285EAAE27078 Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Heisann, jeg tenkte siden jeg har... holdt på med VB i 1 år nå så har jeg masse nyttig å hjelpe dere med. så om dere trenger noe spes spørr bare =P Her er f.eks noen funksjoner: Funksjon for Binært tall til Desimal tall Public Function b2d(Binary As String) As Variant Dim i As Integer For i = 1 To Len(Binary) b2d = b2d + Mid(Binary, i, 1) * 2 ^ (Len(Binary) - i) Next i End Function Funksjon for Desimal tall til Binært tall Public Function d2b(DecToTranslate As Long) Dim intTemp As Long Do Until DecToTranslate = 0 intTemp = DecToTranslate - (Int(DecToTranslate / 2) * 2) DecToTranslate = DecToTranslate \ 2 d2b = intTemp & d2b Loop End Function File Exists funksjon Public Function FileExists(FileName As String) As Boolean On Error GoTo GotError Open FileName For Output As #1: Close #1 FileExists = True Exit Function GotError: FileExists = False End Function oversette rot13 Function TranslateRot13(Text As String) As String Dim i As Integer, Letter As String, Letters As String Letters = "abcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyz" For i = 1 To Len(Text) Letter = Mid(Text, i, 1) If StrComp(Letter, UCase(Letter)) = 0 Then Letters = UCase(Letters) Else Letters = LCase(Letters) If InStr(Letters, Letter) > 0 Then TranslateRot13 = TranslateRot13 & Mid(Letters, InStr(Letters, Letter) + 13, 1) Else TranslateRot13 = TranslateRot13 & Letter Next i End Function og dere som snakket om Net Send, min simple net send funksjon Private Declare Function NetMessageBufferSend Lib "Netapi32.dll" (yServer As Any, yToName As Byte, yFromName As Any, yMsg As Byte, ByVal lSize As Long) As Long Private Function Net_Send(strSendTo As String, strSendFrom As String, strSendMessage As String) Dim SendTo() As Byte, SendMsg() As Byte, SendFrom() As Byte SendTo = strSendTo & vbNullChar SendMsg = strSendMessage & vbNullChar SendFrom = strSendFrom & vbNullChar Net_Send = NetMessageBufferSend(0&, SendTo(0), SendFrom(0), SendMsg(0), UBound(SendMsg)) End Function så skriver du bare: net_send("pc til", "pc fra", "melding") funksjonen returnerer 0 om feil og over 0 om ok med sending Edit: min side( www.vbziller.tk ) har vel noe av interesse, bare spørr =) Edit2: også: http://ipfinder.tk/ er og en ting jeg har lagd på Endret 15. mars 2005 av ziller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå