lqpl Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 I de siste dagen har jeg fått følgende melding fra brannveggen på min PC: Someone on address 80.239.xxx.xxx wants to send ICMP packet to your machine Jeg er bak en brannvegg som har IP adresse 80.239.yyy.yyy Min lokale IP er 192.168.0.152 Det rare er et jeg kan ikke se at noe av denne trafikken i Wingate-brannveggen? Noen som kjenner til hva dette er? lqpl Lenke til kommentar
Zenith Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Icmp pakker betyr at noen pinger maskinen din hvertfall..Har du flere maskiner i nettverk, router kanskje? Ellers er det noen utenifra Lenke til kommentar
hopless Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 har du redirekta alle porter til ipen din? Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Alle interne adresser begynner med 192.168.0. Og brannveggen er satt til å blokkere ping utenifra så derfor synes jeg der er rart at det skjer. Det må jo bety at brannveggen ikke klarer å blokkere Ping utenifra, noe jeg ikke finner betryggende. lqpl Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) har du redirekta alle porter til ipen din? Nei, kun en port. Og jeg får lignende meldinger på 2 andre PCer i nettverket. Endret 15. mars 2005 av lqpl Lenke til kommentar
hopless Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Someone on address 80.239.xxx.xxx wantsto send ICMP packet to your machine Jeg er bak en brannvegg som har IP adresse 80.239.yyy.yyy Altså de som prøver å sende icmp pakke til deg har en annen ip enn ruteren din? Icmp pakker er mye mer enn ping.. internet control message protocol Kan tro det er noe kommunikasjon mellom ruteren din og pcen din jeg.. Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Det er ikke fra routeren / brannveggen nei, men IP adressen er ganske lik, kun siste siffer er forskjellig på de første meldingene, etter det kommer det fra andre IP adresser som begynner med 80.139.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå