DementedAlbino Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Har ett big water sett, med gpu og cpu blokk. Problemet er at jeg ikke er sikker på om vannet sirkulerer eller ikke. Så er der noen smart måte å sjekke dette uten kjøp av ekstra utstyr? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Bare og se på temperaturene det. Hvis temperaturene bare øker og øker og øker uten noen grunn, så er det trolig dårlig/ingen sirkulasjon. Dersom cpu/gpu blokk er kjølig/lunket temperatur, er det sirkulasjon. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 kjøp deg em flow indicator på psdata Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Bare og se på temperaturene det. Hvis temperaturene bare øker og øker og øker uten noen grunn, så er det trolig dårlig/ingen sirkulasjon. Dersom cpu/gpu blokk er kjølig/lunket temperatur, er det sirkulasjon. Jeg har ikke montert det på cpu og skjermkort enda, har det bare under "testkjøring", så er ikke så lett å sjekke hva tempen ligger på da. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Bare og se på temperaturene det. Hvis temperaturene bare øker og øker og øker uten noen grunn, så er det trolig dårlig/ingen sirkulasjon. Dersom cpu/gpu blokk er kjølig/lunket temperatur, er det sirkulasjon. Jeg har ikke montert det på cpu og skjermkort enda, har det bare under "testkjøring", så er ikke så lett å sjekke hva tempen ligger på da. Snu pumpa opp ned, slik at den suger luft inn i systemet. Ser du luftbobler som flyter gjennom systemet så har du sirkulasjon Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Du har vel fått væske gjennom hele systemet, og da har du jo hatt sirkulasjon. Når jeg monterte så helte jeg i det jeg fikk inn, fyrte opp maskina og fikk sugd det gjennom, skrudde av, fylte opp, fyrte opp osv osv. helt til det var væske i hele systemet. Konklusjon: Sirkulasjon i systemet, yes sir. Endret 15. mars 2005 av gixxerman Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 lett å finne ut det, bare sette inni. Brenner pcn din, sirkulerer det ikke. Får du bra temps sirkulerer det bra Lenke til kommentar
Thel Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Quoter meg selv fra en annen post, gidder ikke skrive: Hmm, akkurat samme skjedde meg i dag, bortsett at min så helt normal ut, led'en var konstant på osv. Så jeg ante selfølgelig ingenting, og satte meg ned å spilte litt Plutselig kommer det allarmlyd fra MSI core center, CPU var på 79 grader! Jeg skrudde av og kjente på blokk, au! Fort fant jeg ut at vannpumpen ikke beveger vann lengere! Må vel sende mail til Komplett Så er ikke barebare å se om alt sirkulerer bra, jeg var heldig å fikk alarm da Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Har ett big water sett, med gpu og cpu blokk. Problemet er at jeg ikke er sikker på om vannet sirkulerer eller ikke. Så er der noen smart måte å sjekke dette uten kjøp av ekstra utstyr? Det du kan prøve er og senke vannnivået til tanken slik at innløpet kommer ut i luften i tanken. da vil du kunne sjå det. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Noen som vet om ASUS har en alarmfunksjon når en når en viss temp, eller at den slår av pc om pumpe stopper? Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Litt off topic, men det som hadde vært optimalt hadde vært en vifte ståendes over kjøleblokka, tenker da på en 80mm med en god del rpm (og da altså db) som starter når tempen når en viss grense, som den vil gjøre når vannsirkulasjonen stopper Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Tilsett et fargestoff i tanken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå