eskimoe Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) hola compas! dette e min første post btw:P men fett forum, og har sett at det er mange kloke hoder her inne:) har et par spm, eg har holdt på med film og redigering ganske lenge, men har brukt mac og FC.. nå går eg for pc, er relativt dreven med premiere 6.5, men lurer på om det går an å bruke premiere pro til AF 5.5? eg har aldri brukt AF før men tenkte eg skulle gi den og sjueren av premiere en sjangs.. og så det siste og avgjørende spm til dere der ute! jeg har arvet min rike tante og ska oppgradere dataen skikkelig.. tenkte på nytt skjermkort, helst et som er kompitabelt for å kjøre 2 skjermer samtidig, det er jo nesten et musst når man klipper.. hvilke kort anbefaller dere? og tror prossesoren bør byttes, hva sier dere? her er spesikfikasjonene for dagens data jeg sitter med: pentium 4 1.7 ghz 756mg rambus-ram Nvida Geforce3 Ti 500 takker for alle som leser posten og svarer Endret 15. mars 2005 av eskimoe Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Velkommen til forumet ... ...men du bør endre emne tittelen til noe som beskriver problemet ditt litt bedre før en moderator stenger tråden Også lurt å lese i gjennom retningslinjene hvis du ikke har gjort det. Endret 15. mars 2005 av yrjan Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Emne valg er et brudd på 3 ord regelen. Lag et mer vettugt emne. De fleste skjermkort i dag støtter to skjermer, og du trenger ikke noe dyrt skjermkort til videoredigering, så lenge PC'en ikke skal brukes til spilling. Kjøpte meg nylig en AMD 64 bit 3000+ selv. Oppgradert fra en Bærbar PC med Pentium 4 2GHz. Forskjellen var mye større enn jeg trodde. Kan trygt anbefale et AMD 64 system. Med minst 1GB minne og stor harddisk. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Min vurdering er at maskinen din vil holde mål til vanlig videoredigering. Hadde jeg vært deg hadde jeg prioritert i denne rekkefølgen: 1. Stor dedikert HD som du bare bruker til video (selve redigeringsprogrammet selvsagt på en annen HD) 2. Øke RAM til 1 Gb. Detter er ikke kritisk. Du har nok med 756 til å kjøre det som trengs, så hvis du må kaste gamle minnebrikker for å få det til tror jeg ikke at jeg ville prioritert det. 3. Raskere prosessor 2.4 Ghz+++ (avhengig av penger) Raskere prosessor vil først og fremst gi deg glede under rendringen, i det løpende arbeidet så vil du ikke merke så stor forskjell mellom ulike prosessorer (er min erfaring med Premiere). I den første posten skrev du om "AF" hva er det? Mener du After Effects - i så fall burde du vel skrive AE? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå