Winze Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Kan noen svare meg på om mitt hovedkort som er av typen MSI K8T Neo FIS2R trenger -5V på strømforsyninga? Planlegger å kjøpe den derre Mist PSU'en på 500W men den mangler vist -5Volten. Las en plass der hvor det sto at noen MSI hk trenger den -5V for at lyden skal virke! Trenger mitt hovedkort det? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Nei det hk trenger ikke -5v . -5v er en ting som har hengt igjen for kompabilitet med eldre systemer . Hvorfor ikke -5V? -5V DC output er tatt vekk fra Intel ATX12V design guide fra og med 1.2 versjon. Av årsakene er følgende: 1. -5V bruken var for siste generasjon ISA slot. Men den ble faset ut allerede 1993~1994. 2. Hverken P3 eller P4 systemer trenger -5V output. Intel tok ikke umiddelbart bort -5V fra deres design guide for å opprettholde høyest mulig kompabilitet mellom/blandt alt av ATX. Etter mer enn 5 års monitorering og diskusjoner med støre PSU fabrikanter siden 2000 , ble intel sikker på denne endringen , og den forsvant fra spekken. Så kom altså MSI med sitt Diamond kort hvor de brukte -5v fra PSU istedet for en onboard regulator for å forsyne creative 24bit lyd chippen . Skikkelig flause . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå