MDCCLXXVI Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Hei! Prøver febrilsk å få den digitale utgangen på det innebygde lydkortet til å sende signaler til forsterkeren min, men så langt uten å lykkes. Har et asus P4P-800 hovedkort, med SoundMAX innebygget lydkort (typ AC 97 ettellerannet). Plugger coax kabelen inn i den digitale inngangen på hovedkortet og i coax inngangen på forsterkeren (pioneer vsx-d511 hvis det betyr noe). Forsterkeren er satt til å spille av fra den digitale inngangen (har forøvrig testet med dvd spiller for å forsikre meg om at alle innstillinger på forsterkeren er korrekte), men jeg mistenker at 'lydkortet' ikke sender signaler via den digitale utgangen. Noen som har ideér til hva jeg kan prøve for å få dette til å fungere? Evt. noen som bruker samme innebygde lydkort og digital ut? All hjelp mottas med stor takk! /Strup Edit: har også et SB Audigy2 lydkort (bulk), men såvidt jeg kan se er det ingen digital utgang bak på bracketen. Må man bruke en ekstention fra selve lydkortet og plugge inn derifra? Hvis det er tilfellet kan jeg bare glemme å bruke Audigy kortet til dette atm, for den ekspantion bracketen finner jeg ikke ;p Endret 15. mars 2005 av Strupstad Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Audigy2-kortet ditt har en digital utgang helt til venstre på skinnen, om jeg ikke tar feil. Du trenger en minijack-til-RCA kabel, enten mono eller stereo, begge typer skal fungere. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Jau, fant ut hva jeg trengte her ty:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå