Patriot Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Sitter her med creative soundblaster live 5.1 og lurer på hvordan jeg skal få digital signal fra pc'en og inn i hjemmekino forsterkeren min. Det jeg har tenkt å spille av er dolby digital vob trailere med dolby digital kodet lyd, får å "teste anlegget" liksom. Men etter en titt bakpå kortet ser jeg at de har vert smarte nok til ikke å putte på en koaksial utgang.... Noen som vet om det er mulig å få kjøpt en eller annen slags kabel som går fra digital utgangen på kortet til en koaks kontakt i andre enden? Eller om det eventuellt går ann å lage en selv? Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Bruk overgang fra "phono plug" (3,5 mm) til RCA, koster ingenting, kan kjøpes på Clas Ohlson. Jeg bruker den + 15m audiokabel (vanlig drittkabel), fungerer utmerket. (du skal bruke subwoofer utgang fra kortet og stille inn "digital output only") Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Det du trenger en er en overgang fra mono minijack til mono RCA. Dette sier ihvertfall Creative selv. Jeg skal selv prøve dette snart. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Du kan også bruke 3stk minijack til RCA/phono og koble rett i preinngangene på forsterkeren. Men det blir da analogt :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå