Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile and linksys

Anbefalte innlegg

Firstmile gir en elendig support og det har ikke latt seg gjøre å få svar på om bredbåndsoppkoblingen benytter PPOE.

Noen her som vet det?

Sliter med å få oppkobling med en linksys reuter (dette bør jo være piano).

MVH

Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

firstmile bruker ikke PPoE. Har firstmile selv. Du må bruke routeren som du fikk fra firstmile! Skal du dele til flere maskiner så kan du koble til en switch. Skal du åpne porter kan det gjøres via web oppsett. IP til routeren er 192.168.1.1

brukernavn er admin, passord er 1234

håper dette kan hjelpe..

PS! skal du sende mail til firstmile bruk [email protected] og skriv noe informativt i emnefeltet.

Lenke til kommentar

Jeg sitter med firstmile og kjøpte linksys ruter for en uke siden. Somsagt ovenfor så bruker ikke firstmile PPoE. det du må gjøre er å kople routeren inn i modemet du fikk fra firstmile. Så må du gå inn på routeren (ikke modemet som det står ovenfor), og endre ip adressen, til feks 192.168.2.1, ellers så vil det krasje med ipen til modemet.

Lenke til kommentar

for å kverulere litt.

Firstmile sender ut modemer med router innebygd. Derfor er det ikke nødvendig med en router til, bare en switch. Med mindre de har endret på det i løpet av året. Jeg har to maskiner en 3Com switch og Zyxel modemet fra firstmile.

Porter osv forwarder jeg via "modemet" eller mer riktig routeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...