OV-103 Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hei. Jeg har tenkt å kjøpe noen CD'er fra amazon.com, men ikke om de er kopibeskyttet. Er det en side der det er listet opp hvilke utgitte CD'er som er kopibeskyttet, eller hvilke plateselskaper som vanligvis kopibeskytter dem? Eventuelt om noen vet hvor jeg skal sende mail til amazon for å spørre dem om de er beskyttet? Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Ingen som vet noe? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Får vel sende mail til de ja. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 De skal begynne med å merke de som er kopibeskyttet i Norge, men siden du sklal kjøpe fra utlandet følg janfredriks råd Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Sett plata inn i CD-Rom /DVD-Rom på PC n, hvis du får blå skjerm eller PC n slår seg av feks så er definitivt copycontrollmyass på den. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Sett plata inn i CD-Rom /DVD-Rom på PC n, hvis du får blå skjerm eller PC n slår seg av feks så er definitivt copycontrollmyass på den. Nå ville sikkert trådstarter vite om de var kopisperret før han kjøpte de Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Er det ikke sånn at de MÅ informere deg om at denne cd'n er kopibeskyttet? Kan huske at jeg leste det en eller annen plass i forbindelse med den mp3 saken som var Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Gjerne før jeg kjøper jeg vil vite det ja . Jeg sender gjerne mail, men finner ikke ut hvor jeg skal sende en sånn mail når det gjelder amazon. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hvis det er EMI-utgivelser så er de sannsynligvis kopibeskyttet. Ellers så pleier jo de fleste nettsjapper å markere at en CD er kopibeskyttet hvis den er det. Søk opp de samme CD'ene på f.eks. Platekompaniet for å dobbeltsjekke - de skriver alltid ''PLATEN HAR KOPISPERRE'' hvis den har det. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Det er ikke no lov enda som sier at cd'er MÅ være merket, men det var det de diskuterte om å få, sånn at man slipper sure kunder Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) I praksis så er jo alle kopibeskyttede CD'er idag merket på coveret, men det er jo ikke så godt å se på nett i og med at merkingen ofte sitter på plastcoveret og ikke på CD-innlegget som nettbutikkene bruker som små illustrasjonsbilder. Endret 23. mars 2005 av Shimano Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Er det ikke slik at en kopibeskyttet CD egentlig ikke har lov til å bruke Compact Disc merket/betegnelsen? Jeg mener å ha hørt noe om det.... Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Phillips, som utviklet CD-standarden i samarbeid med Sony, har alltid ment at kopibeskyttede plater ikke er CD-plater, da mange av dem varierer sterkt fra CD-standarden. I tillegg har de alltid vært motstandere av kopibeskyttede plater generelt, noe jeg forstår godt, da enkelte av dem er kjent for å kunne ødelegge cd-spillere og/eller bli uleselige etter kort tid. Når det gjelder opplysning om kopibeskyttede plater o.l, så er det visst bare å ringe plateselskapet om det viser seg at platen er kopibeskyttet, og si at spilleren din ikke kan lese av platen. Da sender de en ny, ekte CD-plate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå