pev Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hei. Jeg får ikke kobla til Debian servern min utenfor det lokale nettverket! Har åpna alle nødvendige porter osv. i routeren, det vet jeg. Er det noe som må konfigureres på servern? Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hva skal du ha tilgang til? SSH, FTP, HTTP osv. Lenke til kommentar
pev Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 SSH og FTP hovedsaklig Lenke til kommentar
graiggen Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Det hjelper ikke å åpne. Du må forwarde til maskinen. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 evt sjekke /etc/hosts.deny (mener det var det) Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 evt sjekke/etc/hosts.deny (mener det var det) Som jeg forstod det, kom han inn innenfor lokalnettet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Jupp. Det er rett som Serviset sier, det hjelper ikke bare å åpne, du må forwarde all trafikk til den porten til maskinen din. Lenke til kommentar
pev Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Fiksa det.. Glemte seff at jeg hadde fått nytt nettverkskort og dermed ny ip-adresse ^^ Måtte forwarde til den nye ip-adressen Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Fiksa det.. Glemte seff at jeg hadde fått nytt nettverkskort og dermed ny ip-adresse ^^ Måtte forwarde til den nye ip-adressen Så du har ikkje fast IP på kortet? Det må du ha, for ellers vil du få ny IP når leasen går ut, og du må sette opp forward på nytt. Lenke til kommentar
pev Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 hm, jeg får vel samme ip-adresse så lenge mac-adressen er lik? Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Sannsynligvis, ja, dersom du ikke er på et nettverk med svært mange maskiner ift antallet tilgjengelige ipaddresser. Sannsynligvis har du en mulighet til å sette opp i dhcp serveren at mac-en på den aktuelle maskinen skal alltid tilordnes en bestemt ip, dersom du gjør det, skulle du være helt trygg. M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå