Gå til innhold

Windows restarter av seg selv?

Jammy

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tror dette har med rammen å gjøre så jeg poster her.

CPU type AMD Athlon XP-A, 2300 MHz

Hovedkort Asus A7N8X-E Deluxe

Corsair VS512MB400 512 Mb PC3200 DDR SDRAM

Kingston K 512 Mb PC3200 DDR SDRAM

Jeg kjøpte nylig Kingston 512 Mb ram brikke. Det er like type ram som den gamle utenom produsent. Problemet i korte trekk er at av og til så restarter pc'en av seg selv. Skjer også hyppig under HL2 som forøvrig går mye glattere etter at jeg kjøpte ny ram. Fikk da en melding om at minnet kunne ikke være "read".

Før gikk pc'en fint men la merke til i asus probe at (Vio)3.3 volten lå å blinka på 3.6... er ikke dette volten som sendes til rammen?

Prøvde programmet memtest og fikk 510 feil :). Noe med lik feil i sektor xxxxxx og xxxxxx.

Er det no konflikt mellom de to forskjellige ram typene? eller kan det være at volten er for høy? Isåfall hvordan får jeg volten ned under 3.3 igjen eller lavere?

Endret av Jammy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Volten på ram er vanligvis mellom 2,5 og 2,8, så hvis det hadde vært 3,6 ville nok brikkene svidd seg for lenge siden.

Har du ikke disse problemene når du kjører 1 brikke av gangen? Kan være de ikke snakker helt samme språk.

Lenke til kommentar

har samme problemet med 2 stk av Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM.. det er 2 av samme brikkene liksom, men under enkelte spill går hele maskina i stå liksom.. må trykke på reset knappen.. veldig kjipt! løsninger tas i mot med åpne armer! :w00t:

Lenke til kommentar

hadde et lignende problem med asus og Geil minne. Maskinen restartet windows hver gang jeg brukte tunge nettverks løsninger, testet brikken med memtest86 og fikk mange feil. :cry: Men det viste seg at hovedkortet ikke støttet geil minnet, den brikken var bare litt mer tolerang over hk, men etter jeg fikk byttet den i et annet merke var stabilitets problemet borte. :D Stort pluss for psdata som ordnet uten problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...