Gå til innhold

Tabell: Strømforbruk hos forskjellige skjermkort

Anbefalte innlegg

Driver med et lite forskingsprosjekt over hvor mange watt de forskjellige kortene bruker (peak). Tenkte å lage en kalkulator ved hjelp av Excel som kan gi deg et svar på ditt totale strømbehov når jeg har samlet nok data

Ønsker gjerne linker og opplysninger om de forskjellige kortene hvis du vet noe.

Jeg kommer til å oppdatere listen etterhvert som jeg finner ut mer. Vil også sette listen opp på en bedre grafisk måte etterhvert.

Høyeste strømforbruk (peak):

- nVidia GeForce 6800 Ultra 110Watt

- nVidia GeForce 6800 GT 105Watt

- ATI Radeon X800XT 65Watt

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis dette er et forsøk på sticky, er det et heller et slapt forsøk. SØK litt på nettet, så finner du: her og her og her og her blant annet :thumbup:

To listinger er vel ikke så mye...

Edit: leif

Har prøvd å lete litt etter produsentenes offesielle tall uten så alt for mye hell. Ønsker ingen sticky, jeg har et lite prosjekt der jeg trenger dataene

Lenke til kommentar

Vel da får jeg håpe at linkene mine vil hjelpe, det er jo litt interressant med dagens skjermkort og deres økning i strømforbruk. Hadde jo vært greitt med en sticky siden det er mange spm rundt nettopp "hvor stor strømforsyning trenger jeg til dette skjermkortet?". Får håpe at dette kunne blitt sticky og ikke et eksperiment for deg ang. anti-SLI holdningene dine :p

Lenke til kommentar
Vel da får jeg håpe at linkene mine vil hjelpe, det er jo litt interressant med dagens skjermkort og deres økning i strømforbruk. Hadde jo vært greitt med en sticky siden det er mange spm rundt nettopp "hvor stor strømforsyning trenger jeg til dette skjermkortet?". Får håpe at dette kunne blitt sticky og ikke et eksperiment for deg ang. anti-SLI holdningene dine :p

Skal bruke det som verktøy for en slags kalkulator som vil gjøre det enklere å beregne strømbehovet i et system. Tenkte å sette ting i system med excel.

Kan nok som du sier hjelpe "hvor stor strømforsyning trenger jeg til dette skjermkortet?" gruppen på forumet..

Har ikke noe kobling til den "berømte" SLi tråden min :D hehe.. regna nesten med at noen skulle komme med den kommentaren.. Har uansett sagt det jeg ønsket om SLi og gidder ikke "krangle" mer om den saken..

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...