H_Bozz Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Morn! Lurer litt på hvordan trådlöse nettverk funker jeg. Funderer på at fyre opp et trådlöst nettverk på 2 steder. Ene er til ett netverk hostet av en ngt router, det andre nettverket har jeg en win2k3 server som router. 1. Antar at det enkleste for ngt nettverket vil väre å sette opp en trådlös router ett ngt routern? 2. Vil det vaere nok vis jeg setter in ett trådlöst nettverkskort i servern? Hva må gjöres vis jeg vil utvidde båndbredden og rekkevidden? takker for alle svar! =) //H_Bozz Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Morn! Lurer litt på hvordan trådlöse nettverk funker jeg. Funderer på at fyre opp et trådlöst nettverk på 2 steder. Ene er til ett netverk hostet av en ngt router, det andre nettverket har jeg en win2k3 server som router. 1. Antar at det enkleste for ngt nettverket vil väre å sette opp en trådlös router ett ngt routern? 2. Vil det vaere nok vis jeg setter in ett trådlöst nettverkskort i servern? Hva må gjöres vis jeg vil utvidde båndbredden og rekkevidden? takker for alle svar! =) //H_Bozz smp #1 Ja, tror dette er enklest spm #2 Det skulle gå bra, men det spørs litt til hvilken bruk det er til. Kanskje mer praktisk å kjøren en AP? koster deg ikke så mye mer For å øke rekkevidde og hastighet må du selvfølgelig skaffe en kraftigere antenne, gjerne retningstyrt Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Morn! Lurer litt på hvordan trådlöse nettverk funker jeg. Funderer på at fyre opp et trådlöst nettverk på 2 steder. Ene er til ett netverk hostet av en ngt router, det andre nettverket har jeg en win2k3 server som router. 1. Antar at det enkleste for ngt nettverket vil väre å sette opp en trådlös router ett ngt routern? 2. Vil det vaere nok vis jeg setter in ett trådlöst nettverkskort i servern? Hva må gjöres vis jeg vil utvidde båndbredden og rekkevidden? takker for alle svar! =) //H_Bozz smp #1 Ja, tror dette er enklest spm #2 Det skulle gå bra, men det spørs litt til hvilken bruk det er til. Kanskje mer praktisk å kjøren en AP? koster deg ikke så mye mer For å øke rekkevidde og hastighet må du selvfølgelig skaffe en kraftigere antenne, gjerne retningstyrt hvordan fungerer en AP? omtrent som en trådlös switch? Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 ingen som veit hvordan en AP funker? =P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå