Gå til innhold

PC gir bluscreen i XP-startup, og pipelyd.

Anbefalte innlegg

heihei alle sammen!

nå har et stort problem oppstått på min kjære pc. Pluselig når jeg skulle inn i windows, så kom det bluescreen med en feilmeldning(tror dette var fordi jeg skudde av pcen, akkuratt når det skulle save settings for windows ellerno). Kom ikke inn på noen måte, ikke med safe mode eller noe....

anyways, jeg får ut de livsviktige filene som er på pcen ved å koble hardisken fysisk inn i bror sin pc.. Det funker fint. Nå tenker jeg at det er no problemo, så putter jeg inn windows xp pro cd'en min. Når det står "Setup is starting windows" så kommer samme feilmeldning!! ARRRGH, og verre blir det.

Så hørte jeg at problemet kanskje var pga noe hardware greier, driver og prøver ut litt av hvert, tar ut skjermkortet, og fikser litt på ledninger (har funnet ut at det ikke er no feil med HD'en, fordi bror sin HD funker heller ikke på pcen min). Når jeg slår på pcen min nå, kommer det bare en ekkel pipelyd hvert 5 sek. DAMN!!! noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre?

takk på forhånd ;)

(visste ikke helt hvor denne posten skulle, så flytt den hvis den er helt feilplassert :p )

#topic endret av moderator jankee#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at det piper hvert ca 5 sekund pleier å være tegnet på bl a minnefeil, enten feil ved minne, at pc'en ikke "leser" minnet riktig, at det ikke er satt i riktig osv. Forsøk med bare en minnebrikke, eller en annen minnebrikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...