Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT Kundeservice - Hvor langt kan det gå?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter nå og stiller meg dette spørsmålet.

 

NextGenTel er jo kjent for en kundeservice med stor pågang. Men er denne pågangen så stor at det kan ta 40-60 min og få svar?

 

Jeg har ofte prøvd å komme inn på kundeservice via telefon mange ganger. Enkelte av dem kommer jeg inn og hører:

"Du er nå nr. 39 i køen, vennligst vent på svar".

Så venter jeg et par minutter før jeg hører

"Du er nå nr. 38 i køen, vennligst vent på svar"

...før de kjører igang den samma låta en gang til.

 

Nå føler man at man begynner og bli ganske lei, man venter og hører

"Du er nå nr. 38 i køen, vennligst vent på svar" IGJEN!!

 

Det er nå det sprekker, jeg legger på røret og snakker lavt meg med selv.

Så ringer jeg tilbake etter en stund i håp om at køen har blitt kortere, men nei... Jeg kommer ikke engang igjennom. Får bare opptatt-signal.

 

Da er spørsmålet mitt som følger: "Er dette helt lovlig fra NGT sin side? Evt. hvor langt kan det gå får det er ulovlig. Hvilke rettigheter har egentlig vi forbrukere i en sammenheng som dette?"

 

Noe annet som irriterer meg er at NGT faktisk selger tilleggstjenester hvor man kommer før andre i telefonkøen. De har til og med en egen telefon man kan ringe hvor man slipper køen. Dette koster selvsagt ikke mer enn 13kr min.

 

Dette hører ikke hjemme noe som helst sted. Hvis det er veldig lange køer så burde de ansette flere folk på kundeservice istedet for å prøve å tjene penger ut av situasjonen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NGT fekk drøssevis av klager for eit par år sidan og skylda på for rask utvikling, med andre ord, dei fekk for mange kunder.

 

Kvifor skal det da være så vanskeleg å ansette fleire folk til kundeservice? Eg er ikkje i tvil om at NGT har råd til dette.

 

Burde vært lover på dette punktet. Det er dyrt å sitje i telefonkø i ein evighet :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hva forventer du når:

 

a) Tjenesten du kjøper er billig (dvs mye båndbredde for lite penger == høy driftskostnad / utgift som igjen betyr lite penger igjen til kundeservice)

 

b) Du bruker 2-3 min på å kjefte på kundebehandleren for lang ventetid. Dette er 2-3 min ekstra nestemann (dvs du) må vente.

 

Nå skal det jo sies at jeg som alle andre hater å vente i telefonkø og jeg måtte vente "5" dager (dog over helg og sendt på kveld så i praksis; 2 dager) på svar fra NGT på mail. Selvfølgelig ikke overvelmende imponert over det.

 

NGT publiserer gjenomsnitlig ventetid,med en snittid på ~10 min som de ofte har betyr det at overraskende mange har venter 30-40 min..

 

Nuhvel.

 

Og det at de har betalingsløsninger på rask support er vel bare positivt? Da kan du handle deg ut av helvete om du vil, ellers får du bare ta imot hva du betaler for..

 

edit;

 

og nei, det er ingen lover mot dårlig service. I værste fall hadde dette vært et brudd på en SLA men jeg tviler på at NGT har noe slikt i sine standard vilkår som er gjeldende for deg.

Endret av Vannpistol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...