Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen POSTer ikke - hvor ligger problemet?

Anbefalte innlegg

Har en PC her nå som bare starter en gang av 50. Noe som er ganske kjipt da jeg heller ikke har fått installert et operativsystem eller noe på den.

De to gangene den hittil har startet har den klagd på at det ikke står en floppy i A: eller noe - noe som er logisk siden det ikke finnes floppy på maskinen, eller et operativsystem. Men når jeg da hiver i WinXP-CDen og rebooter, ja så forblir skjermen totalt svart. Alle viftene starter samt LEDene.

Er et Abit NF7 og en Qtec-strømforsyning. Mistenker Qtecen, som alltid, men har ikke mulighet til å sjekke bortsett fra å levere den til et PC-verksted eller noe som tar en tusenlapp for det. Så hvis noen andre har noen ideer til hvorfor saken ikke vil - vennligst gi beskjed.

Har testa resetting av CMOS forresten. Jeg prøvde også å koble til strømforsyningen fra denne maskinen, men det var for mye arbeid å koble ut alt sammen. Så det jeg gjorde var kun å ta de to kablene som går fra PSU til HK, mens resten fremdeles stod i denne maskinen. Resultatet var at alle viftene i denne maskinen startet, den andre forhold seg død...

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...