TEE Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Hvilke modeller har problemer med klokken (biosbatteriet)? Så vidt jeg vet dreier det seg om en enkelt produksjonsserie av dv1045, og kun noen maskiner i den serien. Problemet kan løses med en oppdatering av BIOS til nyeste versjon fra hp.com. Dersom det ikke hjelper byttes hovedkortet. Endret 18. mars 2005 av TEE Lenke til kommentar
sadoprest Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Dette var veldig interessant. Hva er nummeret til HP support? Har greid å søle øl i tastaturet til laptopen til en kamerat, noe som ikke anbefales.. Tastaturet har tatt kvelden, må skaffe nytt Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Har greid å søle øl i tastaturet til laptopen til en kamerat, noe som ikke anbefales.. Tastaturet har tatt kvelden, må skaffe nytt Skaff ny PC du... Har vesken kommet nedi selve maskinen så er det gjort... Du kan også ringe InfoCare, som også har support på HP maskiner. Iallefall sist jeg hadde kontakt med de. Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) HP i seg selv er flinke. Men de som selger HP's produkter er ikke like flinke. Maskinen til søster ble plukket ut av esken 6mnd etter "kjøpsdato". HP har ikke hatt noen problemer med å prøve å fixe feilene som var på maskinen. Selv etter nesten ett år. Mens de som hadde ansvaret for salget av maskinen ville kreve masse penger. Selv om det er de som stod for salget som egentlig har klusset til alt sammen. Det tok faktisk HP halvannen mnd med maskinen på sitt verksted å finne ut av hva problemet var. Og det var da den butikken som de hadde kjøpt maskinen hos som hadde lagt med dårlig maskinvare, som var ute av produksjon og det fantes ikke drivere. HP ba om regninga fra det stedet de hadde kjøpt maskinen. Dekket beløpet og gjør opp mellom seg og sin "forhandler". Slik at min søster igjen kan få maskinen sin opp og gå. Der man møter problemer er dessverre hos de som har servicen til forhandlerene (InfoCare, dette er ett firma jeg aldri leverer inn mine maskiner til igjen.). Disse er meget påståelige, og har lite forståelse for at de som leverer inn maskinen kan ha god kompetanse på omr. Jeg leverte selv inn min HP laptop 3 ganger. Uten at det var noen bedring i maskinvaren. Den fortsatte altså ikke fungere. Man forventer at man får tilbake en maskin som fungerer når man leverer den på service. Ikke at det er mer feil enn det var før den ble levert inn. Mvh Thelle Endret 18. mars 2005 av Thelle Lenke til kommentar
TEE Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Dette var veldig interessant. Hva er nummeret til HP support? Har greid å søle øl i tastaturet til laptopen til en kamerat, noe som ikke anbefales.. Tastaturet har tatt kvelden, må skaffe nytt Nummeret til HP support er enten 815 62070 (Pavilion/Presario) eller 800 62 800 (businessprodukter som Evo, NC/NX). Men for noe sånt så kan du like godt kontakte InfoCare med en gang og høre på pris. HP er nok snille, men ølsøl kan du nok glemme å få dekket Endret 18. mars 2005 av TEE Lenke til kommentar
sadoprest Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Ringte HP for å klage min nød. Sentralbordet satte meg over til en person som spontant brøt ut i latter når jeg forklarte mitt uhell. Han sendte meg videre til en jeg kunne bestille nytt tastatur av, også denne personen reagerte med et spontant latterutbrudd.... Men jeg fikk nå bestillt nytt tastatur. Kommer i posten på Tirsdag, 630 kr. Selv om alle lo av "problemet" mitt så var supportfolka veldig forståelsesfulle. Nå gjenstår bare å skifte tastaturet. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Joda, du får alttid bestilt nytt tastur til den bærbare. Problemet er at har vesken rent ned i selve laptop'en, så kan det ha blitt skade (f.eks. irring) på hovedkort, o.l. Og da vil du oppdage at det koster mer enn det smaker å få fikset saken. Nå vet jeg ikke om du allerede har plukket maskinen fra hverandre slik at du fikk renset delene med en gang uhellet var ute. Eller om mengden var såpass liten at det ikke var fare for at det skulle lekke ned i det indre av maskinen. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Selv om alle lo av "problemet" mitt så var supportfolka veldig forståelsesfulle. Prøv å sett deg selv i supportfolkas stol en dag, så skjønner du hvorfor sånne uhell som du har hatt gir latter, og faktisk litt sympati Når man for det meste får kjeft fra folk som ikke helt skjønner at det å være infisert av Sasser ikke gir rett til ny maskin, så er de som klarer å innrømme et selvforskyldt uhell et fint avbrekk Lenke til kommentar
sadoprest Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Tror folk på support må høre en del piss ja. Får se om jeg ikke må ta en telefon til dem igjen etter påske, håper jeg slipper. Men det var jo hyggelig sist gang. Tror mengden øl var så liten at det bare var tastaturet som ble påvirket. Den funker iallefall fint med eksternt tastatur. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 En ting er nok servicen, en annen er kvaliteten på varene deres. Hva er det som er galt med kvaliteten på varene deres? Jeg har selv driftet compaq servere, compaq stasjonære, hp stasjonære og bærbare i flere år og har aldri merket at de har noe dårligere kvalitet enn konkurrentene? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 En ting er nok servicen, en annen er kvaliteten på varene deres. Hva er det som er galt med kvaliteten på varene deres? Jeg har selv driftet compaq servere, compaq stasjonære, hp stasjonære og bærbare i flere år og har aldri merket at de har noe dårligere kvalitet enn konkurrentene? Tror kanskje det henger igjen en del om kvalitet fra ryktet Compaq Presario modellene dro på seg. Det er vanskelig å finne modeller med mer variable kvalitet og som er særere på maskinvare enn det Presario var. De nye modellene derimot er helt greie PCer. Helt på høyde med toppspesifiserte selvbyggermodeller kommer de aldri, men det er vel heller ikke målet tror jeg. Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) En ting er nok servicen, en annen er kvaliteten på varene deres. Dette må du utdype Her i familien har vi hatt 2 printere, 1 bærbar PC og 1 digitalkamera fra HP. Begge printerne fikk mekaniske feil etter bare noen måneder, og derfor måtte vi kjøpe ny (fra Brother denne gangen). Den bærbare PCen fungerer heldigvis ennå, men kvaliteten er elendig her også: skjermen er blass, viftene støyer forferdelig, den er meget plastikkaktig osv. Digitalkameraet fungerer i beste velgående, bortsett fra at bildekvaliteten ikke er mye å skryte av. Det blir ikke noen HP-produkter på meg mer. EDIT: Jeg glemte å si at jeg er forsiktig med utstyret. Endret 28. mars 2005 av Ole Johan Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Her i familien har vi hatt 2 printere, 1 bærbar PC og 1 digitalkamera fra HP. Begge printerne fikk mekaniske feil etter bare noen måneder, og derfor måtte vi kjøpe ny (fra Brother denne gangen). Den bærbare PCen fungerer heldigvis ennå, men kvaliteten er elendig her også: skjermen er blass, viftene støyer forferdelig, den er meget plastikkaktig osv. Digitalkameraet fungerer i beste velgående, bortsett fra at bildekvaliteten ikke er mye å skryte av. Det blir ikke noen HP-produkter på meg mer. Mekanisk feil etter noen måneder gir deg utbytte av printeren. Hardwarefeil på PC gir deg reparasjon helt gratis det første året, etter det kan du reklamere dersom det oppstår hardwarefeil. For kamera gjelder det samme som for printer. Dersom det oppstår feil første året får du byttet det, etter det kan du reklamere. Har du i det hele tatt prøvd å kontakte noen for å få løst problemene? Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Her i familien har vi hatt 2 printere, 1 bærbar PC og 1 digitalkamera fra HP. Begge printerne fikk mekaniske feil etter bare noen måneder, og derfor måtte vi kjøpe ny (fra Brother denne gangen). Den bærbare PCen fungerer heldigvis ennå, men kvaliteten er elendig her også: skjermen er blass, viftene støyer forferdelig, den er meget plastikkaktig osv. Digitalkameraet fungerer i beste velgående, bortsett fra at bildekvaliteten ikke er mye å skryte av. Det blir ikke noen HP-produkter på meg mer. Mekanisk feil etter noen måneder gir deg utbytte av printeren. Hardwarefeil på PC gir deg reparasjon helt gratis det første året, etter det kan du reklamere dersom det oppstår hardwarefeil. For kamera gjelder det samme som for printer. Dersom det oppstår feil første året får du byttet det, etter det kan du reklamere. Har du i det hele tatt prøvd å kontakte noen for å få løst problemene? Nei, jeg har ikke forhørt meg med noen. Angående det med å få ny printer: Det visste jeg ikke. Skal ta kontakt med de folka, og prøve å få 2 nye igjen. Det ville jo vært flott. Med datamaskinen har det ikke vært noen feil, det er bare det skvipet de har bygget den bærbare PCen av. Lenke til kommentar
runel Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Tror kanskje det henger igjen en del om kvalitet fra ryktet Compaq Presario modellene dro på seg. Det er vanskelig å finne modeller med mer variable kvalitet og som er særere på maskinvare enn det Presario var. De nye modellene derimot er helt greie PCer. Helt på høyde med toppspesifiserte selvbyggermodeller kommer de aldri, men det er vel heller ikke målet tror jeg. Hmmm, sitter selv på en Compaq Presario 5030 (!) nå jeg. Maskina er fra 1998, har Pentium II, 300 MHZ, 4 GB HDD, 64 MB RAM, kjører Windows 2000 Pro. Går som bare det, brukes riktignok nesten bare til internettsurfing, word og PDF-lesing, men fungerer da helt fint. Er tilogmed på nett via WLAN, Linksys USB-kort Lenke til kommentar
TEE Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Hehe. Vel, de gamle Compaq-maskinene har en ganske så variabel kvalitet. Men har du vært blant de heldige som har en velfungerende maskin, så er de gode arbeidshester Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå