knuthfk Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Har et par gode opplevelser med HP som virkelig gjør dem populære hos meg. 1: For 3 år siden lånte en kamerat av meg et digitalkamera og klarte å miste batteridekslet. Satte bare en teip over, så det var ikke farlig. Men da jeg ringte HP og av kosmetiske årsaker skulle bestille nytt deksel, fikk jeg beskjed om at de ikke kunne skaffe et sånt. Kameraet var for gammelt. Jeg kunne heller få et nytt kamera! Levert på døra neste dag, budet tok imot det gamle. Alt gratis. Fantastisk 2: Trengte recovery cd til min forrige bærbare datamaskin. En hyggelig support får sendt opp et lass med cd'er fra Ungarn. Tok en uke, alt gratis. 3: Kjøpte ny bærbar pc forrige torsdag. Klokka ville ikke gå, muligens problem med batteriet til minnet (?) I tillegg en litt rar harddisk som bråket litt mer enn den kanskje burde. Var for en time siden og klaget på dette - får ny pc på sekundet. Man kan si hva man vil om HP, men på service har jeg utelukkende positive opplevelser Endret 15. mars 2005 av knuthfk Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Ja, det vil jeg si. Meget god service Er ikke ofte man får så god service hos leverandører. Likte den kamera historien. Meget bra Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Jeg er lærling hos en ganske stor bedrift i trondheim ved IKT-avdelinga og jeg bare god erfaring av HP/Compaq med henhold til service. Vi begynner faktisk å gå over fra Dell til HP på bærbart også, selv om Dell er bra så vil jeg si HP er flinkere. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Jeg er lærling hos en ganske stor bedrift i trondheim ved IKT-avdelinga og jeg bare god erfaring av HP/Compaq med henhold til service. Vi begynner faktisk å gå over fra Dell til HP på bærbart også, selv om Dell er bra så vil jeg si HP er flinkere. Pass på at dere velger riktige modeller når dere skal ha bærbare dersom dere er av de som vanligvis benytter seg av on-site service Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 3: Kjøpte ny bærbar pc forrige torsdag. Klokka ville ikke gå, muligens problem med batteriet til minnet (?) I tillegg en litt rar harddisk som bråket litt mer enn den kanskje burde. Var for en time siden og klaget på dette - får ny pc på sekundet. Det er jo sånn det bør være Nå har du jo 30 dager på deg dersom det er noe galt med maskinen når du pakker den opp, så på såpass klare feil er det ikke som om butikken kan protestere Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Ja, hadde alle produsenter oppført seg like eksemplarisk. Men om dette er vanlig HP service så burde de jo ha et stort framskritt i forhold til andre produsenter. Eneste jeg har hatt fra HP og som ikke var som det skulle var en laptop som ble kjøpt for over et år siden. Ikke noe problem da heller å få ny. Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Kjøpte en HP stasjonær, etter 3 mnd røyk den trådløse musen, ringte support samme dag, kl 13.00 neste dag sto en budbilen uttafor med nytt tastatur og mus. Kom fra England med over natten pakke! Glimmers! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Ja, hadde alle produsenter oppført seg like eksemplarisk. Men om dette er vanlig HP service så burde de jo ha et stort framskritt i forhold til andre produsenter. Jeg tror det HP sliter mest med er å komme seg over ryktene om shabby kvalitet. Etter at de i tillegg tok over ryktene som fulgte med Compaq Presario maskinene har det nok tatt tid når de skal prøve å overbevise. Personlig tror jeg jeg standpunktet de tok om at de ikke lenger skal konkurrere med Dell rent prismessig er positivt. Vil tro de fleste vil være villige til å betale litt mer om de kan få bedre kvalitet og service for pengene. (Merk, dette er ikke ment som noe negativt om Dell) Lenke til kommentar
huf Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Glimrende å høre. Hvilke modeller har problemer med klokken (biosbatteriet)? Lenke til kommentar
OeO Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Den beste servicen jeg har fått var fra logitech. Har et Z-560 sourround anlegg som jeg kjøpte på tidligere komplett i oslo sentrum. På en merkelig måte klarte jeg å dytte gitteret på subwoferen inn så den skrapte borti basselementet. For å få denne ut igjen måtte jeg ty til å lage et hull i gitteret. Senere røyk anlegget, og jeg leverte det inn på komplett stovner, og de viste jeg hadde kjøpt det i sentrum. De brukte 2 uker, før de ga det til meg og sa jeg måtte levere det til sentrum. I sentrum tok det 2 uker før jeg fikk beskjed om at jeg ikke hadde reklamasjonsrett pga gitteret. Jeg bestemte meg da for å ringe logitech, og etter 2 minutter var avtalen i boks. Jeg sendte "fjernkontrollboksen" til dem, samt ledninger, og får et helt nytt anlegg i posten. En venns logitech høyttalere ble også ødelagt, og han ringte logitech. De sendte nytt i posten, uten å be om det gamle. (senterhøyttaleren fungerte ikke) Lenke til kommentar
geokri Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 3: Kjøpte ny bærbar pc forrige torsdag. Klokka ville ikke gå, muligens problem med batteriet til minnet (?) I tillegg en litt rar harddisk som bråket litt mer enn den kanskje burde. Var for en time siden og klaget på dette - får ny pc på sekundet. Det er jo sånn det bør være Nå har du jo 30 dager på deg dersom det er noe galt med maskinen når du pakker den opp, så på såpass klare feil er det ikke som om butikken kan protestere hææhhh??? hva snakker du om? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 hææhhh??? hva snakker du om? Når du kjøper PCen din kan du innenfor 30 dager ta den med tilbake til butikken dersom du har hardwarefeil. Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 En ting er nok servicen, en annen er kvaliteten på varene deres. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 hææhhh??? hva snakker du om? Når du kjøper PCen din kan du innenfor 30 dager ta den med tilbake til butikken dersom du har hardwarefeil. dette er doa regelen til HP. Altså noe som gjelder produkter fra dem, ikke på genrell basis. det som skjer er at produktet doa meldes, butikken får kreditering faks og alt ordnes for kunden. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 dette er doa regelen til HP. Altså noe som gjelder produkter fra dem, ikke på genrell basis.det som skjer er at produktet doa meldes, butikken får kreditering faks og alt ordnes for kunden. Ja, beklager om det så ut som jeg mente at det gjaldt absolutt alle merker eller var ifølge noen lov Men det må da vel være andre produsenter som gjør dette også? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 En ting er nok servicen, en annen er kvaliteten på varene deres. Dette må du utdype Lenke til kommentar
knuthfk Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Når du kjøper PCen din kan du innenfor 30 dager ta den med tilbake til butikken dersom du har hardwarefeil. dette er doa regelen til HP. Gjelder DOA regelen til og med 30 dager? Synes å ha hørt at det var snakk om 2 uker. Eller kanskje det tom var 1 uke Meget mulig jeg husker feil. Hvilke modeller har problemer med klokken (biosbatteriet)? Har en dv1045. Den nye jeg fikk funker bra. Generelt vil jeg si at service selger Noe web-butikkene bør ha friskt i minne, særlig de hvis rykte ikke er verdt 5 sure sild Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Når du kjøper PCen din kan du innenfor 30 dager ta den med tilbake til butikken dersom du har hardwarefeil. dette er doa regelen til HP. Gjelder DOA regelen til og med 30 dager? Synes å ha hørt at det var snakk om 2 uker. Eller kanskje det tom var 1 uke Meget mulig jeg husker feil. Hvilke modeller har problemer med klokken (biosbatteriet)? Har en dv1045. Den nye jeg fikk funker bra. Generelt vil jeg si at service selger Noe web-butikkene bør ha friskt i minne, særlig de hvis rykte ikke er verdt 5 sure sild meg bekjent er det kun HP som har denne garatien. Du er litt prisgitt kundebehandleren da. Min Ipaq fikk DOA samme dag, og forhandler ordnet meg ny straks jeg kom i butikken. off-topic: noen som vet doa tiden til Fujitsu? Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 hp har 30 dagers doa ja, men det er 30 dager fra kjøpsdato, til den er meldt som doa inn til hp service point, ikke 30 dager fra du kjøper til den er levert til forhandler. Lenke til kommentar
Rynxz Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 hp har 30 dagers doa ja, men det er 30 dager fra kjøpsdato, til den er meldt som doa inn til hp service point, ikke 30 dager fra du kjøper til den er levert til forhandler. Slike "doa" datoer varierer ved hvilket produkt du kjøper. Dette varierer også fra produsent til produsent. Siden dette da gjelder hp produkter, så varierer det også her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå