Jooakim Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) En venn av meg skal selge laptopen sin, så skal han overføre filer fra laptopen til en stasjonær. Han har koblet de sammen med en nettverkskabel. EDit: det er snakk om ca. 10gb. Endret 15. mars 2005 av TheMasteR Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Da trenger du en krysset nettverkskabel. Så setter du opp nettverkskortene til statisk ip (manuell ip) feks: kort1: 192.168.1.99 kort2: 192.168.1.98 Mener denne konfiggen skal gå på de fleste OS.. Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Prøver å koble to bærbare sammen med krysset kabel. Har en pc med XP og en med 2000. Skal jeg overføre fra den med 2000 til XPpcen går det bra. Men skal jeg overføre fra den med XP får jeg opp feilmeldingen: \\ipadress is not accessible. There are currently no logon servers available to service the logon request. Hvordan kan jeg fikse det? Jeg har lagt filene jeg vil overføre i mappen shared documents, er det noe mer jeg må gjøre og hva? Shared Documents Properties: krysset av for Share this folder on the network. krysset av for Allow network ysers to change my files. Har også skrudd av Norton brannmuren. Noen som vet hvordan dette kan løses? Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 har du skrudd av windows firewall i XP? Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Jepp den er skrydd av. Men ser at på XPpcen står det at oppkoblingen er Limited or no connectivity. Men får jo som sagt kontakt når jeg skal sende filer fra 2000 til XP. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Jepp den er skrydd av. Men ser at på XPpcen står det at oppkoblingen er Limited or no connectivity. Men får jo som sagt kontakt når jeg skal sende filer fra 2000 til XP. Du kan jo kjøre Network Setup Wizard Endret 15. mars 2005 av Xander^ Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Har prøvd det også nå, men det hjelper ikke. Får fortsatt samme feilmeldingen. Har også prøvd å koble opp gjennom en hub, men det gir sammen feilmeldingen det også. Noen som har noen gode forslag? Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Ingen som har noen flere forslag på hva jeg kan prøve på? Lenke til kommentar
Krizz80 Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Hadde det samme problemet med min laptop med Windows NT og stasjonære med xp. Det er noe skikkelig herk å koble sammen 2 pcer med krysset kabel. Har hatt 2stk stasjonære med xp koblet sammen med krysset, men det var mye klunder. Hvis det er 10gb det er snakk om, så be kameraten din gjøre seg selv en tjeneste. Evnt lån/bruk en router og sett opp en ftp server. Mye komplikasjoner med forskjellige operativsystem, firewall og annet som blir borte. Sett opp en ftp server og bruk logg deg inn på den. Kan f. esk bare bruke min datamaskin eller explorer og skriv f. esk ftp://10.0.0.5 og logg deg på lokalt. Endret 16. mars 2005 av Krizz80 Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Jo takk for svaret, men hvordan lager jeg en ftp server? Lenke til kommentar
KusaRS Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 En gang jeg var på et lan med noen kamerater, og en skulle share noen filer på hans maskin med 2k, så var det ikke alle som fant han... men jeg har fått til å share mellom en xp pro maskin og en 98 maskin... husk at begge må være i samme arbeidsgruppe... En annen ting som kanskje kunne vært noe, er at du deler harddisken til en av maskinene (den som finner den andre), og så kopierer du over mellom "mine nettverkssteder"... evt. skrive inn følgende adresse i explorer (o.l.): \\(maskinens navn)\(bokstaven til maskinens harddisk. UTEN :\) Lenke til kommentar
Krizz80 Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Test å søk på Google. Pass på å søk etter FTP server og ikke FTP klient. Forskjell: FTP server program(setter ut/deler filene) FTP klient program(brukes til å logge inn på serveren) ikke så nødvendig i ditt tilfelle. Bruk som tidligere fortalt Min datamaskin elle Internett Explorer(ikke bruk Opera til denne operasjonen. Søk etter f. esk Bulletproof FTP server, les readme, lag konto med wizard og vips der har du det.' P. S du vil vanligvis ikke ha problemer å logge deg på lokalt på serveren, men for å logge på fra nettet trenger du å åpne porter. Ser ingen grunn til å komplisere dette. Krizz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå