Gå til innhold

Kviser! Åssen få de vekk

sniff

Anbefalte innlegg

En kvise eller to i ung alder er ikke til å unngå, uansett hvor mye rens, sol, osv, du bruker. Som regel fungerer ikke produktene som er å få på vanlige dagligvarebutikker, men apoteket har en del reseptfrie legemidler mot kviser, f. eks Basiron AC.

Har du mye kviser kan du oppsøke en hudlege, og hudlegen kan i mange tilfeller gi deg tilgang på reseptmidler mot kviser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mengden melk som drikkes har for noen mye(allt) å si... Prøv å se om du merker forskjell. Bør se resultater etter en ukes tid. Eller kanskje lenger...

Mener du at man skal drikke mye melk, eller ikke drikke melk? Jeg drikker i hvert fall masse melk, og jeg har ikke kviser :dontgetit:

Lenke til kommentar

Stort melkinntak er ikke ensbetydende med at du får mye kviser. Beklager hvis jeg formulerte meg slik i forrige post. Det jeg mente var at for enkelte som er plaget med kviser kan det faktisk være nok å forsøke å slutte å drikke melk(og andre melkeprodukter) en stund for å se forskjellen. Om dette har med selve melken å gjøre vet jeg ikke.

Edit: Jeg bude vel kanskje skrevet laktose istedefor melk, da noen kanskje skjønner bedre hva jeg mener. Jeg gjorde ikke det tidligere for å unngå spørsmål som "Hva er laktose?" :roll:

Laktoseintoleranse er noe man fint kan ha uten å legge merke til det.

Endret av Atanatar
Lenke til kommentar
Var helt fri i slutten av sommerferien, men så begynte jævlene å komme tilbake :grumpy:

Var det da du starta det vanlige 8-15 livet igjen, eller hadde du sommerjobb? (tenker bare på hvordan døgnrytme du hadde i sommerferien, feks om du sov mye, eller fikk sovet godt ut av og til). Man stresser jo vanligvis ikke så mye om sommern, og kan ta seg tid til den man ønsker. På skolen kan det fort hope seg opp med lekser, og da sitter man der plutselig med ansiktet fullt av kviser mens man leser lekser til 02 om natta, natt etter natt...

Lenke til kommentar

Kan ikke "skryte" på meg at jeg er plaget med kviser, men det eneste som hjelper for meg er:

-Såpefri såpe ( :roll: )

-Vente til de er modne og så klemme dem ut

-Skylle fjeset med KALDT vann (kaldt vann åpner porene)

ting som absolutt ikke hjelper:

-Lano og annen "håndvasksåpe". Bruker jeg Lano er det som å be om kviser

-Godteri og snop. (jeg kan spise 1 kg godteri, uten å merke forskjell, men jeg vet at andre har problemer med det)

Men man må huske på at "pizzatryne" ofte er delvis arvelig. De jeg kjenner som er sånn, har som regel en far som er likedan.

Det jeg derimot sliter fryktelig med, er hudorm! De svarte små som kommer på og rundt nesa :realmad: Siden vi er inne på kviser, noen som har noe tips mot dette? (bortsett fra å knipe dem it, fordi det er umulig!)

Lenke til kommentar
Men hvordan er det med kviser andre steder på kroppen? Selv har jeg noen som kommer fram på skuldrene og øverst på ryggen. Ikke noe morsomt. Fins det noen vidunderkur? Jeg er for ordens skyld 22 år.

Kjenner til det der.

Kommer helt ann på hvordan kvisene ser ut, de du sier du får på skuldrene og øverst på ryggen, er det "kviser" eller er det "poser" utenpå huden med innhold med nærmest "flytende" og er veldig øme? (Disse er store og veldig vondt å ha) Hvis dette er etter beskrivelse så ville jeg oppsøkt en hudlege så fort som mulig, hvis ikke blir det bare værre.

Dette er bare vanlige kviser, ikke noe annet. Men det er litt plagsomt og ser ikke så lekkert ut.

Lenke til kommentar

jeg lages mye med kviser, å jeg vet hvordan jeg kvitter meg med di. dra tikl apoteket spør etter noe som heter "sebamed" det er et slamsk skum man smører der man har kviser og har eg sinnsyk efekt!! anbefales på det sterkeste..

Lenke til kommentar

Vet det ble nevnt tidligere i posten, men Tetracyclin Alpharma ser ut til å fungere bra. Blir litt mer kviser helt i førsten (den førsten uken), men så blir det bedre. Det er lite bivirkninger, men den er litt dyr (rundt 800 kroner for 100 tabl., noe som holder i omtrent en måned.) Burde ikke være noe problem å få resept fra legen din.

Lenke til kommentar
Hei

Noen som vet åssen man kan få vekk kvisene?  :ermm:

Takker for alle svar!

Drikke mindre øl og spise sunn mat. Drikke mye vann hjelper også!

De fleste tror det, men de fleste legesider på nettet avkrefter dette. De sier at kosthold ikke har noe med kviser å gjøre.

Lenke til kommentar

De fleste tror det, men de fleste legesider på nettet avkrefter dette. De sier at kosthold ikke har noe med kviser å gjøre.

Det har nok det, det er delvis bebist og delvis ikke besvist fordi det er ulike faktorer som er med på å gjøre at man får kviser lant annet arv. Vanskelig å si hva som har mest å si

Se innom denne liken som jeg postet tidligere i denne tråden.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=249517

Lenke til kommentar

Jeg har slit med kviser og uren hud. Det går ann og få vekk med gjevnlig vasking osv. Og uttørking av kvisene. Også sollys og frik luft hjelper. Men til et vist pungt. De som virkelig er plaget med kviser. Sånn som jeg var. Nå har jeg mest bare arr. Så kan du gå til lege/helsestasjon og få sett på de. Vis du har nok mye og for eks. at de gjør vondt kan du få skrevet ut resept på piller som skal stoppe betenelsen og kvisene. Tøfeste med de er at mange av de er grønne og andre rare farver så da kan du skremme vennene dine :whistle:

Lenke til kommentar
Det jeg derimot sliter fryktelig med, er hudorm! De svarte små som kommer på og rundt nesa :realmad: Siden vi er inne på kviser, noen som har noe tips mot dette? (bortsett fra å knipe dem it, fordi det er umulig!)

"Hudorm"???

er det bare et navn, eller er det "ordentlig" orm?

Lenke til kommentar

Store mengder B5 Vitaminer (Pantothenic Acid) over lengre tid har visst seg ifølge studier å være nesten like effektivt som roaccutan, men med betydelige mindre bivirkninger enn roaccutan.

Har selv prøvd og kan bekrefte at det fungerer :yes:

Skal kjøre en runde til for å bli kvitt absolutt alt av kviser.

En 3-måneders kur med B5 koster ca 1500 kr, problemet er at man kan kun få kjøpt det via internett eller ved å dra til Svinesund.

Lenke til kommentar

"hudorm" er ikke orm som i levende orm nei. Det er talg (fett) som blir som en liten "orm" på 1-2 millimeter, de ser ut som svarte prikker på og rundt nesen (kan også komme på haken). Man må klemme drit hardt på dem for at de skal komme ut...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...