Gå til innhold

Kviser! Åssen få de vekk

sniff

Anbefalte innlegg

Vask ansiktet morgen og kveld, bruk en fuktighetskrem som ikke er fet. En ting som hjelper for meg er å sove, jo mer søvn, enkelt og greit. Prøv bare en uke og legg deg tidlig hver dag og sov godt, så får du testa selv. En annen ting er å svette. Svetting føles som rensing av huden, hvertfall når det gjøres under trening (sykling\jogging\etc). Sov, stikk og ta en powernap eller hva det heter! :thumbup:

Så du sier at mer trening og mer søvn er kuren? :) Skal testes (hjelper ikke å vaske hver morgen og kveld (dusjer hver morgen og kveld, hverken mer eller mindre kviser av den grunn)). Gikk en periode på vitaminpiller (helt vanlig c-vitamin og gulerotpiller som visstnok skal hjelpe mot en del ting). Den beste kuren for meg til nå er sommeren :) Var helt fri i slutten av sommerferien, men så begynte jævlene å komme tilbake :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går i skrivende stund på en medisin mot konglobat akne (dvs. kviser som lager arrdannelser), og den heter Roaccutan. Jeg oppsøkte en hudlege og han satte meg på kuren som går over et halvt år. Jeg har knapt kviser lengre etter litt over en måneds bruk nå, så det anbefales om man ser ut som en Rimi-pizza :D

Lenke til kommentar

Måtte også bruke roaccutan og det funket sånn høvelig greit. Kvisene forsvant etter en måned, men de kom tilbake etter hvert. Heldigvis ikke like mye som jeg hadde før kuren så jeg ser litt vettig ut nå :D .

Roaccutan er egentlig ganske heavy shit. Jeg reagerte ganske sykt på det hvertfall. Brukte sikkert en halv lypsyl om dagen. Huden på nevene ble såpass tørre at jeg kunne trekke bort svære flak(måtte kjøpe spesial fuktighetskrem). Du kan heller ikke drikke alkohol mens du går på kuren, men det som er verst av alt er at bør ikke bli utsatt for mye sol. Solfaktor 20 er å anbefale :thumbup:

Lenke til kommentar
Men hvordan er det med kviser andre steder på kroppen? Selv har jeg noen som kommer fram på skuldrene og øverst på ryggen. Ikke noe morsomt. Fins det noen vidunderkur? Jeg er for ordens skyld 22 år.

Samme her

Jeg er 17 (18 i desember.)

Lenke til kommentar

Har hørt at klor skal være ganske bra for kviser, renser vist opp :yes:

Edit: Sier ikke at du skal vaske tryne i klor, men heller oppsøk et vannbasseng med klor i et par ganger i uka... :p

Endret av Izor
Lenke til kommentar

For alvorlige utbrudd er Tetracyclin en antibiotika-kur (piller) som skal være bra (husk på ulempene med antibiotika). Denne må du få respept på hos legen og de deler den ikke ut til ungdom som ikke er "ferdig utviklet" enda.

Hos legen kan du også få en god krem som heter Skinoren.

Selv er jeg 16 år og har fått en del arr fra min værste kvise-periode :(

Lenke til kommentar
Jeg går i skrivende stund på en medisin mot konglobat akne (dvs. kviser som lager arrdannelser), og den heter Roaccutan. Jeg oppsøkte en hudlege og han satte meg på kuren som går  over et halvt år. Jeg har knapt kviser lengre etter litt over en måneds bruk nå, så det anbefales om man ser ut som en Rimi-pizza  :D

Samme her. Faren min hadde en del kviser på min alder, storebroren min har ganske mye nå og jeg ser ikke ut til å være noe unntak. Har et moderat antall kviser i ansiktet, på brystet og skuldrene og det ser ut til å ville bevege seg nedover ryggen også etterhvert. Derfor var jeg hos hudlege som konstaterte at en Roaccutan-kur var greit for å få bort kvisene og slippe arr senere. Startet på den i går, så får jeg se hvordan det funker etterhvert.

Jeg tror det er greit for alle som sliter med mye kviser, eller har kviser fremdeles når de er over 20 å få det sjekket opp av hudlege, uansett om man har tenkt seg på en "mirakelkur" eller ikke.

Endret av Amlex
Lenke til kommentar
Roaccutan er egentlig ganske heavy shit. Jeg reagerte ganske sykt på det hvertfall. Brukte sikkert en halv lypsyl om dagen. Huden på nevene ble såpass tørre at jeg kunne trekke bort svære flak(måtte kjøpe spesial fuktighetskrem). Du kan heller ikke drikke alkohol mens du går på kuren, men det som er verst av alt er at bør ikke bli utsatt for mye sol. Solfaktor 20 er å anbefale :thumbup:

Ja, nå som sola er kommet ordentlig opp her i Tromsø må jeg smøre meg inn med masse vaselin, lypsyl også videre - over hele trynet :D Tar to om dagen, men jeg lurer på om jeg blir nødt til å trappe ned? Legen sa at om man fikk kraftige bivirkninger måtte man minske dosen, men da vil jeg heller være en tørr flasser :cool:

Og forresten: Må/måtte dere betale nesten 2000,- pr. 100 kapsler? Skikkelige norskepriser :D

Lenke til kommentar
Jeg går i skrivende stund på en medisin mot konglobat akne (dvs. kviser som lager arrdannelser), og den heter Roaccutan. Jeg oppsøkte en hudlege og han satte meg på kuren som går  over et halvt år. Jeg har knapt kviser lengre etter litt over en måneds bruk nå, så det anbefales om man ser ut som en Rimi-pizza  :D

Det er dette jeg prøvde å beskrive tidligere i denne tråden. Dette har jeg også hatt og hadde store plager. Ble også satt på Roaccutan av hudlege. For meg har det funka helt max har ikke en eneste kvise tilbake, bare noen arr etter å ha godt på kuren i halv år nå, var ferdig for ca. tre uker siden. Har ikke hatt et eneste tilbakefall. (så langt) Jeg fant ut at jeg måtte smøre meg i nesa med vaselin ellers begynte jeg bare å blø neseblod pga at Roaccutan tørker ut slimhinnene. Flere som har vært plaget med neseblod under kuren?

Endret av chris
Lenke til kommentar
Og forresten: Må/måtte dere betale nesten 2000,- pr. 100 kapsler? Skikkelige norskepriser :D

Kostet ca 2000kr for pakken, men hvis jeg husker rett så betalte jeg bare 50%(kjøpte 2 pakker). Resten blir betalt av staten eller noe sånt.

Når det gjelder hva du kan og ikke kan gjøre mens du er på denne kuren står vel på arket inne i pakken? Kan huske at den listen er meeeget lang :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...