Even89 Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 tror nok den beste måten er å sole de vekk-- Ta noen min per dag i solarium og så--- vips så er de vekke-- Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 En ting er at en tråd går litt offtopic i blandt, men totalt latterlige innlegg og spam irriterer meg så jævelig! Uten å sikte til noen spesielle nebvner jeg siste spammen "med Kniv" Er det mulig å gidde å spamme med noe så håpløst? Kan alle som ikke har noe mer fornuftig å poste poste det i testposter? On Topic, Ting jeg ikke vet men tror: -Kosthold -Ikke røyke/drikke mye -Sol hjelper -vask huden nøye i parfymefri såpe -ikke la huden tørke men plei den med feks aloe vera, finnes sikkert spesial produkter -Ikke klem hardt på de, skal de klemmes så må du ikke ødelegge de helt. Er du spesielt plaget av dette er det lurt å gå til en hudspesialist/skjønnhets salong etc Om du en dag har en litt ubeleilig kvise er det lov å bruke en dekkstift Lenke til kommentar
Even. Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Har hatt en del kviser i mitt liv, men er over de nå heldigvis. - Det er enda ikke bevist at kosthold har noen innvirkning på kvisene, alkohol kan gi mer kviser. -Du må ikke klemme på kvisene, i hvert fall ikke de store. Det blir veldig lett betennelse og kvisen blir "dypere" - Sol kan virke både positivt og negativt - Det finnes mangen forskjellige måter å forebygge kviser. Fra de "enkle" tingene (clearasil ++) som skjelden funker særlig bra til tabletter, antibiotikka og sånn apotek og lege stasj som funker som pokker. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Men hvordan er det med kviser andre steder på kroppen? Selv har jeg noen som kommer fram på skuldrene og øverst på ryggen. Ikke noe morsomt. Fins det noen vidunderkur? Jeg er for ordens skyld 22 år. Lenke til kommentar
chris Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 - Det er enda ikke bevist at kosthold har noen innvirkning på kvisene, alkohol kan gi mer kviser. Nei det er riktig nok ikke bevist, men har du kviser i den grad at det kalles "akne" da har det veldig mye å si, ikke så mye alkohol tror jeg, men med kosthold ja. Lenke til kommentar
chris Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Men hvordan er det med kviser andre steder på kroppen? Selv har jeg noen som kommer fram på skuldrene og øverst på ryggen. Ikke noe morsomt. Fins det noen vidunderkur? Jeg er for ordens skyld 22 år. Kjenner til det der. Kommer helt ann på hvordan kvisene ser ut, de du sier du får på skuldrene og øverst på ryggen, er det "kviser" eller er det "poser" utenpå huden med innhold med nærmest "flytende" og er veldig øme? (Disse er store og veldig vondt å ha) Hvis dette er etter beskrivelse så ville jeg oppsøkt en hudlege så fort som mulig, hvis ikke blir det bare værre. Lenke til kommentar
chris Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Angående kosthold. får tro det du vil, men ja det er i hovedsak hormonene som gjør da du får kviser, en kvise er hvite blodceller og døde celler. Hormonene reagerer på hva du spiser. Det mange glemmer er at for noen blir kviser et problem på grunn av at det faktisk er en "sykdom" de har, noe de kanskje har fått gjennom arv og som absolutt ikke kan noe får. Det er nå snakk om virkelig ille tilfeller. Hvis man har vært så uheldig å ha det så blir det bare værre og kroppen rett og reagerer da ut i fra det du spiser. Da skal du ikke spise raske karbohydrater. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=249517 Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Det har stort sett med hormoner å gjøre. Det er en grunn til at det stort sett bare er ungdommer som får det, og aldri voksne folk. (Se bort ifra noen i overgangsalderen) Tviler på at maten har MYE å si, men bittelitt kanskje. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Er det nå jeg skal si at jeg kun har hatt ÉN kvise i hele mitt liv? You < me Er det nå jeg skal spørre om hvor gammel du er? Det er nå jeg skal svare at jeg er 16 år (på fredag), og har vært gjennom den turbulente tiden. Fortsatt tid.... Vask ansiktet ditt med vann og såpe hver morgen og kveld for å tørke den ut... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Det har stort sett med hormoner å gjøre. Det er en grunn til at det stort sett bare er ungdommer som får det, og aldri voksne folk. (Se bort ifra noen i overgangsalderen) Tviler på at maten har MYE å si, men bittelitt kanskje. Voksne folk kan da få kviser de også. Den kvisen på bildet tror jeg ikke man kan forebygge noe særlig. Når det kommer én kvise helt aleine sånn en sjelden gang, så er det bare tilfeldig. Det kan kanskje være lurt å ta en dyptrensende ansiktsmaske innimellom Renser porene. Ellers så er det greit å bruke rensevann/clearasil til å vaske ansiktet morgen og kveld. Smør en kvisekrem rett på kvisene om kvelden. Endret 16. mars 2005 av darkness| Lenke til kommentar
chris Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Tviler på at maten har MYE å si, men bittelitt kanskje. Du leste hva som sto på denne linken før du uttalte deg da eller? om du leser det som står nesten nederst i artikkelen der. Men husk det kommer også ann på i hvilken grad du har kviser. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=249517 Arv, gener og miljø kan alene ikke forklare denne store forskjellen, mener forskerne. De peker på at karbohydratene i det vestlige kostholdet kan gi akutt eller kronisk forhøyede insulinverdier, som igjen kan føre til hyperinsulinisme, det vil si for sterk utskilling av insulin fra bukspyttkjertelen. Denne tilstanden kan igjen, kort forklart, gi en hormonreaksjon som fører til vekst av kviser og akne, mener forskerteamet. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Finsk badstu 2X i uka...... Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Tja, du kan jo bruke diverse greier som rengjør huden, i tillegg til fuktighetskrem. Husk å drikk mye vann. clerasil + fuktighetskrem = ingen kviser Funker for meg ihvertfall. Endret 16. mars 2005 av T.F.T Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 En ting er at en tråd går litt offtopic i blandt, men totalt latterlige innlegg og spam irriterer meg så jævelig! Uten å sikte til noen spesielle nebvner jeg siste spammen "med Kniv" Er det mulig å gidde å spamme med noe så håpløst? Kan alle som ikke har noe mer fornuftig å poste poste det i testposter? On Topic, Ting jeg ikke vet men tror: -Kosthold -Ikke røyke/drikke mye -Sol hjelper -vask huden nøye i parfymefri såpe -ikke la huden tørke men plei den med feks aloe vera, finnes sikkert spesial produkter -Ikke klem hardt på de, skal de klemmes så må du ikke ødelegge de helt. Er du spesielt plaget av dette er det lurt å gå til en hudspesialist/skjønnhets salong etc Om du en dag har en litt ubeleilig kvise er det lov å bruke en dekkstift Kan jeg få spørre hv som er spam med posten min. Topic heter, "Kviser! Åssen få de vekk?" Ikke: "Kviser! Åssen få de vekk? (behagelig) Skjære bort kviser fungere helt fint hvis man er flink til å spikke! Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 En ting er at en tråd går litt offtopic i blandt, men totalt latterlige innlegg og spam irriterer meg så jævelig! Uten å sikte til noen spesielle nebvner jeg siste spammen "med Kniv" Er det mulig å gidde å spamme med noe så håpløst? Kan alle som ikke har noe mer fornuftig å poste poste det i testposter? On Topic, Ting jeg ikke vet men tror: -Kosthold -Ikke røyke/drikke mye -Sol hjelper -vask huden nøye i parfymefri såpe -ikke la huden tørke men plei den med feks aloe vera, finnes sikkert spesial produkter -Ikke klem hardt på de, skal de klemmes så må du ikke ødelegge de helt. Er du spesielt plaget av dette er det lurt å gå til en hudspesialist/skjønnhets salong etc Om du en dag har en litt ubeleilig kvise er det lov å bruke en dekkstift Kan jeg få spørre hv som er spam med posten min. Topic heter, "Kviser! Åssen få de vekk?" Ikke: "Kviser! Åssen få de vekk? (behagelig) Skjære bort kviser fungere helt fint hvis man er flink til å spikke! Du skjønner vel at det er totalt unødvendig å poste det der? elers har du ikke noe her å gjøre! Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 litt lesestoff om du er interessert... Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Hold deg unna lakris! Det gir et helt forferdelig utslag på meg. Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Vask ansiktet morgen og kveld, bruk en fuktighetskrem som ikke er fet. En ting som hjelper for meg er å sove, jo mer søvn, enkelt og greit. Prøv bare en uke og legg deg tidlig hver dag og sov godt, så får du testa selv. En annen ting er å svette. Svetting føles som rensing av huden, hvertfall når det gjøres under trening (sykling\jogging\etc). Sov, stikk og ta en powernap eller hva det heter! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå