Pengu Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg har også brukt en slik brenner fra rimage. Og slike roboter funker bra. Du kan bare glemme å fylle ett tower med cd-brennere. Husk at om du skal bruke et "amatør" program som f.eks nero må du trykke "ok", "next" osv en haug med ganger for hver eneste cd som skal brennes. Skal du brenne over 1000 cder er det bare å gå til innkjøp av en robot med en gang, da MÅ du ha proff-utstyr. Med den ene roboten tok det 200 timer, synes ikke det hørtes så værst ut. -Husk at en slik automatisk sak "går av seg selv" du trenger ikke å sitte ved den hele tiden, slik som du må hvis du har en haug med cd-brennere. Robotene er fine, men etter min mening passer de for produksjon av opp til 2-300 CDer pr dag eller 5-6000 CDer pr mnd, og opplag på inntil noen hundre, kanskje opp til et par tusen like CDer. Hvis vi snakker om opplag på mer enn et par tusen av samme CD kan jeg ikke skjønne annet enn at det må lønne seg både øknomisk og praktisk å gå til et firma som produserer CDer. Hvis man har et tidsperspektiv på "produksjonen" på noen måneder og man ønsker å ha en "variert produksjon" stiller det seg litt annerledes, men det er fremdeles ganske dyr "moro". Uansett, lykke til med CD-produksjonen. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Edit:10000 cd'er er mye, hvorfor ikke la noen proffer gjøre jobben, blir nok rimeligere å kan jeg tenke meg. digitalkopi.no/ De trykker opp cd'er for 6 kr stk Så det blir den nette sum av 60000 Koster ikke langt unna dobbelt så mye å få kopiert 499 plater i forhold til 500 plater..eller det samme å kopiere 271 plater som 500 plater ... Rar måte å regne på... hvis man trenger 300 plater er det bedre å bestille 500, for så å kaste 200 av dem! Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg har også brukt en slik brenner fra rimage. Og slike roboter funker bra. Du kan bare glemme å fylle ett tower med cd-brennere. Husk at om du skal bruke et "amatør" program som f.eks nero må du trykke "ok", "next" osv en haug med ganger for hver eneste cd som skal brennes. Skal du brenne over 1000 cder er det bare å gå til innkjøp av en robot med en gang, da MÅ du ha proff-utstyr. Med den ene roboten tok det 200 timer, synes ikke det hørtes så værst ut. -Husk at en slik automatisk sak "går av seg selv" du trenger ikke å sitte ved den hele tiden, slik som du må hvis du har en haug med cd-brennere. Robotene er fine, men etter min mening passer de for produksjon av opp til 2-300 CDer pr dag eller 5-6000 CDer pr mnd, og opplag på inntil noen hundre, kanskje opp til et par tusen like CDer. Hvis vi snakker om opplag på mer enn et par tusen av samme CD kan jeg ikke skjønne annet enn at det må lønne seg både øknomisk og praktisk å gå til et firma som produserer CDer. Hvis man har et tidsperspektiv på "produksjonen" på noen måneder og man ønsker å ha en "variert produksjon" stiller det seg litt annerledes, men det er fremdeles ganske dyr "moro". Uansett, lykke til med CD-produksjonen. Jeg har selv vært med å produsert opptil 4-500cder pr dag med en slik rimage brenner, da var det forskjellig innhold pr plate og det var med fire stk 8x brennere, så å produsere 2000plater i uken går nok fint. Og om det er snakk om en totalt produksjon av en plate på 5-10 000 kopier burde det holde, kunden trenger vel ikke alle platene på en gang. Men når det gjelder økonomien blir det vel muligens ikke helt bra: 6kr pr plate ferdig trykket * 10 000stk = 60 000kr 2kr pr tomme plate * 10 000stk + en data (10 000kr) =30 000kr. Så han må få brenneren for 30 000kr for å tjene inn igjen utstyret, så det spørs... ...men om det går og han klarer å produsere dette på en måned har han tjent en ny data + en stilig cdbrenner -grei månedslønn det. Lenke til kommentar
Eirzik Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Ok... la meg være helt eksakt med HVA jeg skal bruke denne brenneren til. J eg har fått i oppdrag av en organisasjon, nærmere bestemt et bedehus - som skal arrangere et bibelkurs i sommer. Der skal jeg og crewet mitt ta opp møtene ( ca 6 møter hver dag, der hvert møte varer i en time. Kurset går over 7 dager. Kurset har ca 200 deltakere, der alle kommer til å kjøpe hver sin kopi - i tillegg har vi en database med over 2000 møter på som aldri før har vært gitt ut på CD. Mange av deltakerne kommer også til å kjøpe fra de møtene. Men angående den uken, så må jeg redigere,produsere og selge møtene før alle har reist igjen... Jeg har 30000 disponibelt til innkjøp av utstyr... Selger jeg 40 møter (40cd) til 75% av alle som er der, blir det 40 møter x 150 personer.. Hvert møte koster 30,- (pr cd).. Da blir det totalt ca 180.000,- Skjønner dere settingen... kan håve inn penger her.. Men jeg må nok kjøpe en robot ja... vi tenker å holde det gående dag og natt den uken. Uansett om vi har robot må vi nok kjøre på med pcer med brennere i tillegg.. for ikke å snakke om skrivere osv! Sukk Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Høres ut som et bra prosjekt. Men tror nok du må ta opp ett lån Bare i cder kommer det nok opp i 20-30 000kr -Lykke til. Lenke til kommentar
Eirzik Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Får låne det jeg trenger av organisasjonen.. Lenke til kommentar
Eirzik Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Det var en her som tok kontakt med meg angående kopiering... kan du ta kontakt igjen??? Finner ikke epostadressen din.. Du snakket om at du kunne gjøre jobben for oss Mvh Stig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå