Gå til innhold

Modding av Sapphire x850xt

Pugger

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte å sette på en cpu kjøler på min 850xt kort. Lurer på om det er noe slags fare hvis cpu kjøleren kommer i kontakt med shimmen(metall ramma) som er rundt kjernen(GPU)? Jeg tenkte å sette lim på shim og AS5 på kjernen. Noen som vet ??

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp heller ein ny gpu kjølar
Samme kan man vel si om vannkjøling?.. er det noen som vet om det er farlig om den får kontakt med metallramma rundt kjernen?? Jeg lar ikke 64 3000+ boxed ribba ligge her for ingenting :p
Lenke til kommentar
Da var det gjort  :p  :thumbup:

Lite gjennomtenkt løsning synes jeg... HAdde du snudd kjøleribba 90grader og tettet igjen ene veggen så hadde dden blåst varmlufta rett ut av kabbinettet....

Lme den fast var vel heller ikke noe sjakktrekk, stor risiko for å ødelegge kjernen hvis du noen sinne må ta den av...

Endret av un0kai
Lenke til kommentar
Da var det gjort  :p  :thumbup:

Lite gjennomtenkt løsning synes jeg... HAdde du snudd kjøleribba 90grader og tettet igjen ene veggen så hadde dden blåst varmlufta rett ut av kabbinettet....

Lme den fast var vel heller ikke noe sjakktrekk, stor risiko for å ødelegge kjernen hvis du noen sinne må ta den av...

tror ikke han har limt den til kjernen.

men til metalplata rundt.

Lenke til kommentar
Fin mod det der, fikk du noen grader og noen mhz ?

Fra stock 520/540 --> 565/603 :p

Temp fra stock max 85c --> 65c. :p

Lime den fast var vel heller ikke noe sjakktrekk, stor risiko for å ødelegge kjernen hvis du noen sinne må ta den av..

Den er limt til shimmen rundt, det går fint ann å ta den av. Bare å varme med hårtørker par minutter på max, så gnikke litt forsikig/dra, så går den av. Skulle heller snudd den ja :roll:

Nå trenger jeg bare noe små ribber å sette på rammen, noen som har tips??

Av en eller annen grunn så slutta den ene pci-e porten å funke igår så jeg måtte flytte den.. jaja får levere DFI'en inn.

Bestilte Neo4 som ikke booter http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=392489 , noen som har tips på hva det kan være/hva kan jeg prøve?

Endret av Pugger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...