Pugger Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hei! Jeg har følgende utstyr i pcen: CPU: 64 3000+ Ram: OCZ 3200 R.2 1024 Strømforsyning :Bzerk 500w Skjermkort: Sapphire x850xt Disk: WD Raptor 74Gb 10krpm Disse delene får jeg fint brukt med DFI NF4 Ultra og systemet booter. Jeg har sålangt prøvd 2 MSI Neo4 , ingen booter. Jeg får en pipekode 1 lang etterfulgt av 2 korte som ifølge MSI siden betyr noe slags video problem. Skjermkortet funker som sagt fint med DFI. Kan det være noe sammenheng med at jeg ikke bruker 24pins overgang på strøm? Har brukt denne strømforsyning på en MSI Diamond og DFI Nf4 Ultra og det funket fint uten 24pins overgang. Hjelp ! Lenke til kommentar
HAG Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Godt mulig et strømproblem, i ei håndbok for ATX PSU som blei linka til i en annen tråd eg var deltaker i stod det at de 4 nederste pinnene ga 12V , 5V, 3.3V og jord til PCI-E slot (skjermkortet), hovedkort med PCI-E slot skal være kapable til å levere 75W pr. slot (2 x 75W for SLI hovedkort). X850 kortet er vel "sultent" på "power" - tar alle 75 + ekstra power direkte fra PSU? Her er PSU "manualen" Spørs hvordan kretsene i hovedkortet er "designa", ene "løsninga" er kanskje at kretsene på "undersida" av ATX kontakten er kobla sammen - de 4 "manglende" nivåene fra PSU "stjeler" strøm i hovedkortet fra de 4 "tvillingene" i 20 pin PSU kontakten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå