Stian89 Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Dagen. Topic sier vel litt, jeg skal velge mellom 48timer og 20minutters forberedelse til prøve eksamen. Altså prøve-muntlig. Men som dere forstår er jeg i sterk tvil. På skolen driver alle lærerne propaganda FOR 20minutter versionen, og sier at den er best, og mye bedre en alt annet og at den eier, ja, altså , ALT. 48timers modulen, får vi vite svært lite om, men jeg har hørt at rektor er veldig åpen til den, og det må da bety at den ikke er udugelig. Jeg tror heller at det er lærerne som er redde for noe nytt (første året med 48t). Jeg er veldig i tvil, og lurer på om noen andre har valgt 48timer, og evt gjenomgått dette og kan fortelle litt om hvordan det fungerer. Vi får nesten ikke vite en NOE som helst på skolen, så mer info om 48timer og erfaring ønskes! Takk for svar Lenke til kommentar
Solid Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Jeg likte veldig godt 48t. Det var kanskje fordi jeg fikk en oppgave som godt kunne vært med 20 min eksamen. Det var dritdigg. Jeg fikk 5 btw. Edit. delingsleif Endret 15. mars 2005 av Solid Knight Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg ville valgt 48t, tror jeg Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Ved tyve minutter er det en overhøring. Med 48 timers-versjonen legges det hele mer opp som en presentasjon, med en spørrerunde til slutt. Presentere er noe du vil få bruk for i næringslivet senere i livet. Hvor ofte skal du spørres ut? Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Er du ikke god til å ta noe på sparket ville jeg ha valgt 48timer. Da har du bedre tid til å sette deg inn i stoffet. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Vi får ikke velge. Hvis vi kommer opp i matematikk får vi 48 timer, men kommer vi opp i noen av de andre fagene får vi 20 min (40 min i par). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg ville valgt 48t-modellen, det er alltid deilig å ha god tid på å forberede seg. Men det er også utrolig mye som kan memoreres på 20 minutter, såfremt du har arbeidet godt under forberedelsestiden. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Vi får ikke velge. Hvis vi kommer opp i matematikk får vi 48 timer, men kommer vi opp i noen av de andre fagene får vi 20 min (40 min i par). Hos oss er det 48-timersopplegg med presentasjon i alle fag med unntak av Naturfag. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Tar nok antagelig 48t da, men oppgavene er jo veldig vide. Eksempel oppgave; "Drømmehuset", eller "Danskebåten", men det er jo så klart altids en masse stash å finne på.. Lenke til kommentar
trondiz Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Trodde det var helt slutt med 20-minutters jeg. Vi har visst bare 48-timers til våren. Ett lite tips om du er god i power-point er jo å lage en presentasjon der. Utrolig enkelt om du har kjennskap til det. Lenke til kommentar
FM Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Sitter hjemme og forberederer meg til matte-prøveeksamen. Litt slit. Før jul var jeg oppe i historie; avslutningen på den kalde krigen. Det var mye bedre. Da lagde meg og han jeg gikk opp med en presentasjon på lik linje med en forelesning og holdt denne for sensor. Vi snakket i 30 min og fikk spørsmål resten av tiden. Og da vi var ferdig ble vi belønnet med toppkarakter. På min skole er det slik at alle har 48t forberedelse. Uansett fag. PS! Går i 10. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Når jeg gikk i 10.klasse valgte jeg 48 timer-modellen. lagde en presentasjon, og fikk 6. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 Trodde det var helt slutt med 20-minutters jeg. Vi har visst bare 48-timers til våren. Ett lite tips om du er god i power-point er jo å lage en presentasjon der. Utrolig enkelt om du har kjennskap til det. Jepp, har planer om PowerPoint bruk ja Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Hadde jeg kunnet velge hadde jeg tatt tjueminutters-saken uten å nøle. Å forberede seg med noe i 48 timer er jo bare slit. Kom opp i krl i 10. klasse. Leste gjennom pensum en gang mens jeg skriv litt stikkord. Kom så på skolen og skrev over mesteparten av stikkordene og notatene jeg hadde til et ark jeg fikk lov å ha med på de 20 minuttene jeg fikk til rådighet. Ble en enkel sekser. Endret 16. mars 2005 av nr.4 Lenke til kommentar
trondiz Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 ingen som vil legge ut en slik presentasjon fra noen fag da *hint, hint* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå