Blib Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Prøver desperat å få en maskin opp på fote her - men nå vet jeg ikke lengre hva jeg skal gjøre. Etter ca 2 sekunder skrur den seg bare av og starter en skikkelig irriterende to-toners sirene. Iflg det jeg har klart å google betyr dette "A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages". Hva pokker betyr det, hva kommer det av og hvordan fikser jeg det? Edit: Har sjekka at alle viftene kjører og durer, samt at kjølepasta er påklistra. CPUen er en Sempron 2100 eller noe - så varme burde ikke være problemet. Endret 15. mars 2005 av Blib Lenke til kommentar
Pels Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Har det skjedd plutselig ? Hva slags PSU ? Endret 15. mars 2005 av Fur Lenke til kommentar
Blib Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Har akkurat montert PCen, så om det skjedde "plutselig" er litt vanskelig å si Er en Qtec til PSU, men basert på den feilmeldingen tviler jeg på at den er problemet. Den har også greid å starte opp en annen maskin tidligere. I tillegg har jeg liten mulighet til å sjekke med andre PSUer, så alternative løsninger først hadde vært greit Lenke til kommentar
Blib Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Hmm, leser i en annen tråd jeg akkurat fant at det kanskje kan være CPU-vifte som er skrudd på 180 grader feil vei. Skal prøve å snu den og sjekke - samt kanskje også sjekke minnet. Wish me luck Lenke til kommentar
Blib Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 HAHAHAHAHA. Herregud, det er det værste. Joda, pokker ta - det var faktisk kun det som var problemet. Vifta stod altså "feil vei", noe jeg aldri har opplevd at er mulig før. Hihi Lenke til kommentar
snoopafella Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 var det selve vifta eller kontakten som var snudd? Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Heldig for deg at det ikke var noe større problem. Det jeg synest er flott er at du forteller hva som var løsningen på problemet. Mange som ikke gidder å fortelle det. Lenke til kommentar
snoopafella Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 registrerte hovedkortet av vifta var snudd da eller var det at kjøleren ble varm? Jeg kommer inn i windows og skrudd på musikk før pc`n skrur seg av når vifta mi ikke går.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Den registrerte vel feil trykk eller varmeproblemer, uansett kom ikke jeg i nærheten av operativsystemet. Anbefaler at du starter en tråd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå