Gå til innhold

Stille pc til grafisk arbeid, ca 13 000,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bilde skal du få, er ikke så lett å se men du skjønner vel kanskje.. orker ikke ta av kjøler'n igjen nå. :)

pc_0024.jpg

rester av kabinett vifta. klipte over de fire stengene som holdt vifta på plass, kuttet to av stengene helt bort mens jeg lot to være igjen for å feste vifta til cpu kjølern.

pc_0005.jpg

kanskje ikke så lett å se hva som skjer her, men får prøve forklare, her ser man den ene stanga som jeg sparte når jeg klipte ut vifta. har ganske enkelt stripset den fast til den metallstanga som holder cpu kjølern på plass på hk. og gjort likens på andre siden selvsagt.

pc_0008_r1.jpg

oversiktsbilde inni kassa. slik står altså kjølern nå. god plass opp mot psu, men skal jeg bytte ram må nok kjølern ut. kunne også blitt trøbbel visst northbridge kjølern var høyere.

pc_0009_r1.jpg

Støydempa harddisken min også på en enkel måte. stripsa den rett og slett fast i 5,25" brønnene.. kanskje ikke det mest effektive, men det funka nå. bytter vel dette ut med o-ringer etterhver som jeg får tak idet. bør kanskje flytte opp ei vifte også her for å skape litt sirkulasjon i lufta så disken ikke koker over.

pc_0016.jpg

og hiver med et siste oversiktsbilde over herligheten. tjohei.

Lenke til kommentar
Fargegjengivelsen er vel så som så med 9250

6600 gt :D

ville gått for 6600GT jeg å, koster bare fra 1700kr å oppover.. da å det er agp...men som sakt du får et 6600GT fra pci-e til 1380kr da...jeg ville ha gått for et nforce 4 hovedkort eller et VIA kort vist du ville hatt det.

Lenke til kommentar

pc'n er som sagt kjøpt.

grunnen til at jeg ikke ville ha et bedre skjermkort er som nevnt tidligere at jeg la stor vekt på støynivå og ville derfor ha et skjermkort med passiv kjøleløsning. samt at pris spillte en rolla da..

det samme gjelder hvovedkort. valgte dette grunnet pris og at northbridge hadde passiv kjøling.

skulle jeg brukt mer penger på skjermkort hadde det heller blitt et matrox kort med dual dvi. jeg har ikke behov for sørlig 3d ytelse så..

Lenke til kommentar
24dB er ikke så mye som du skal ha det til. Det er klart du får enda stillere systemer, men det blir værre når du nærmer deg 30dB. og når vifta i tillegg har 24dB som maks og forhåpentligvis vil ligge under det, er det ikke noe problem tror jeg.

2 db er en fordobling av lyden (etter hva jeg har hørt), så det er ganske mye det jo.

Lenke til kommentar

ja det med db vet jeg ikke hvordan fungerer.. stoler nå mest på det jeg hører og ikke det jeg leser når det kommer til støy.

jeg syntes den kjøler'n bråkte litt for mye iforhold til hva jeg hadde håpet. nå etter litt modifisiering er den mye stillere hvertfall! :)

nå overdøver harddisken det meste.

det var en 120mm orginalt på cpu kjøler'n altså, men den var for bråkete selv om jeg kjørte den på så lav volt som mulig. så jeg byttet ut med den 120mm vifta som følgte med kabinettet, den var ganske stillegående så. og koblet til fanmate'n som kom med cpu kjøler'n og kjører den på nesten lavest nivå.

istedet for 120mm viften i bakkant stripset jeg opp en 80mm vifte, var alt jeg hadde tilgjengelig her og nå. kjører denne på volt og samme med 80mm vifta i front. klarer ikke høre de nå.

tempraturene er ok, 47 på motherboard, 30 på cpu og 50 på harddisk.. stiger noen grader på cpu når jeg jobber hardt da, men den holder seg under 40.

fremtidige planer er å få en 120mm vifte i bakkant av kabinettet samt få en vifte til å kjøle ned harddisken. den blir litt for varm der den henger nå synes jeg

Lenke til kommentar
Du sier _samt_ få en vifte til å kjøle hardisken.

Jo flere vifter, jo mer støy. Selvom de går på lav volt. Du skal ikke prøve å bruke noen av de du har da? Flytte litt rundt på dem.

@ZLatzman: ja selve kjølern kjøler faktisk utrolig bra. bare vifta som ikke var helt perfekt.

joda, skal nok flytte litt rundt, få en 120mm bak så setter jeg vel den 80mm forran hdd'n.

kanskje fjerne den som suger inn i front å få den forran harddisken på et vis, eller få hengt opp harddisken der nede på et vis.

blir aldri heeelt fornøyd, selv om det ikke er langt unna nå! :) må jo ha noe å pusle med. er vel egentlig fornøyd med støynivået nå, vil bare få harddisken litt kjøligere.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...