Mister t Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Jeg bytta til et skrueløst kabinett og maskinen vil ikke starte. Jeg har et ASUS A7N8X HK og der er det en LED som lyser grønt, så jeg vil anta at KH er iorden. Den rød LED som sitter på AGP porten er slukket, så jeg antar at skjemkortet er iorden. Jeg her en DVD ROM og en HD på en IDE kanal, og en CD BRENNER og en HD på den andre IDE kanal. Når jeg napper ut IDE pluggene fra HK, startet de komponentene som er tilkoblet denne kanalen. Lar jeg kabelen stå i, er det helt dødt. Ingenting lyser, blinker eller reagerer på f.eks. ejekt knappen. Kan IDE kanalene ha gått føyka? CPU? Den er jo ikke demontert, så det ville vært litt rart syns jeg, men men... Kablene? Slutter alt som er tilkoblet å virke hvis det er noe galt med den? EDIT: Siden det er et skrueløst kabinett så tenkte jeg kanskje at det ikke er nok jording HK, men syns kanskje det er litt merkelig om dette skulle være tilfelle. Jeg har riktignok ikke festet HK på alle festepunktene, så kanskje skruehullene er separate jordingspunkter? Endret 15. mars 2005 av Mister t Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Nå satte jeg alt tilbake i det gamle kabinettet, og alt virka igjen. Kan noen bekrefte eller avkrefte at de skruefestene på HK er induviduelle jordings punkter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå