TheIlluminated Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hei, har begynt med ASP.NET og VB.NET og har ei tykk lærebok å lese i, men nå står jeg litt fast og et eksempel, nærmere bestemt egendefinerte kontroller og kompilering til MSIL. Dette er koden til CustomControl1.vb: Imports System Imports System.Web Imports System.Web.UI Namespace MyCustomControls Public Class CustomControl1 : Inherits Control Protected Overrides Sub Render(Output as HtmlTextWriter) Output.Write("This is my custom control! The time is now " & DateTime.Now.ToString) End Sub End Class End Namespace Så skal jeg bruke følgende linje for å kompilere til MSIL: vbc /t:library /out:..\bin\CustomControls.dll /r:System.dll /r:System.Web.dll CustomControl1.vb Dette går bare ræva og siden jeg nybegynner aner jeg ikke hva som er feilen, men jeg får mange feilmeldinger når jeg prøver å kompilere. Noen som kan hjelpe? Har lagt til filen hvis noen har løst på den. CustomControl1.vb Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Funka helt fint å kompilere for meg med samme kommando som du brukte. Eneste er at " Output.Write("This is my custom control! The time is now " & DateTime.Now.ToString) " må være på én linje. Samme med " Protected Overrides Sub Render(Output as HtmlTextWriter) " Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Takker så meget, føler meg delvis teit når forklaringa var så enkel, men når man skriver 100% nøyaktig etter boken (som viser eksemplet slik pga plassmangel på sida) så er det ikke alltid det går som det skal. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Vel... kanskje du skal prøve med litt enklere eksempler først da? User controls er jo tross alt litt avansert... Hvis det ikke bare var "trykkfeil" fra din side da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå