torkelma Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Jeg lurte på om det var noen fornuftige ideer der ute om oppgradering av dette systemet: Asus A7N8X-E Deluxe (socket A) AMD XP2500+ @XP3600+ (220x11) 1024 MB Twinmos ram @ 440 mhz XFX 6600GT AGP @ 600/1200 Spørsmålet er vel hvilket hovedkort og prosessor må jeg opp på for å få en god oppgradering, samt at det ikke skal koste skjorta. Har sett på EPOX EP-9NDA3+ socket 939 med nforce 3. Det skal vel være saker det? Er takknemlig for alle svar. Endret 15. mars 2005 av torkelma Lenke til kommentar
TheMogul Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Det begynner vel å ta på åra det systemet der. Har noe lignende selv. Jeg klarer i alle fall å dra rundt de fleste spill på full grafikk, selv om det tar litt tid å loade spillet Jeg har også vurdert å oppgradere mitt system, men siden er er så mye nytt som er på vei med tanke på prosessorer (dual-core) så avventer jeg. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Som svar på topicen din: Det er vel strengt tatt ikke nødvendig å oppgradere det systemet. Kommer litt an på hva du bruker maskinen til, og hva du krever av den. Den vil nok duge litt lengre, men som sagt... Lenke til kommentar
mr_menace Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 skjermkort er svært bra, ram er OK men du bør kanskje bytte til et S939 System men pass på at PSUen er god nok Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Som svar på topicen din: Det er vel strengt tatt ikke nødvendig å oppgradere det systemet. Kommer litt an på hva du bruker maskinen til, og hva du krever av den. Den vil nok duge litt lengre, men som sagt... Ja, hvorvidt man bør oppgradere er det jo ikke lett å svare på uten videre, personlig sitter jeg med en gammel 2.0 (rettelse, sitter med en celly 2.4 D nå faktisk). AtW Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Nei, en oppgradering er ikke "nødvendig". Spar pengene og vent, systemet ditt holder fint til neste generasjon skjermkort og dobbelkjerne-cpuer kommer. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Nei, ingen oppgradering er nødvendig så lenge du kjører på 200fsb, har du mindre så bør du kanskje vurdere en oppgradering av hk + cpu. Uansett så holder pcen din til dobbelkjerne dukker opp til en ok pris. Lenke til kommentar
sssh Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Det du skriver at du har fra før av, er så å si likt med det jeg skal oppgradere TIL nå.. Er etter min mening sløsing med penger å oppgradere når alt flyter greit. Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Det du skriver at du har fra før av, er så å si likt med det jeg skal oppgradere TIL nå.. Er etter min mening sløsing med penger å oppgradere når alt flyter greit. Kommer an på hva du krever av pcen det da.....(oppgraderte for en mnd siden selv, fra xp3000, r9800pro, 1024mb, abit nf7-s v2.0) som mange av vennene mine så på som en super pc...... Den dro jo alle spille greit nok (men ikke godt nok... ) Endret 15. mars 2005 av Blue--Sky Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Du er ikke aleine i å lure på dette. Jeg har samme CPU, like mye ram, et 6800LE skjermkort men et MSI HK. Har lest side opp og ned på forum tester og omtaler av hovedkort og CPU - 754 kontra 939. Lest argumenter som sier at -754 er avleggs og at -939 er fremtiden. Men skal du ha -939 og AGP, vel så er det nforce3, dvs et -754 kort. Valget blir dermed: -939 alt nytt, kan muligens behode ram. -754 nytt HK og CPU. Her skal man holde tunga beint i munnen. Har spilt Far Cry, Doom3 og Half Life2 og latt meg imponere av flott grafikk. Og her tror jeg det er mest å hente på oppgradering av komponenter. Testa systemet etter at jeg kjøpte nytt skjermkort. I spill som krever at CPU gjør litt arbeid, der går det tregt. Windows blir ikke noe vesentlig raskere av bedre HK CPU. Lurer på en ting, hvorfor har du valgt dette HK: EPOX EP-9NDA3+ socket 939 med nforce 3. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 skjermkort er svært bra, ram er OK men du bør kanskje bytte til et S939 System men pass på at PSUen er god nok Har en Aspire 500W psu, som egentlig drar det meste. Heter vel også levicom noen steder. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Hvis du ikke vet du må oppgradere så må du ikke oppgradere. If it is not broke don`t fix it. OF: damn for en overklokking PSUen er mer enn sterk nok for å kjøre et 939 system Endret 15. mars 2005 av Macfan Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Du er ikke aleine i å lure på dette. Jeg har samme CPU, like mye ram, et 6800LEskjermkort men et MSI HK. Har lest side opp og ned på forum tester og omtaler av hovedkort og CPU - 754 kontra 939. Lest argumenter som sier at -754 er avleggs og at -939 er fremtiden. Men skal du ha -939 og AGP, vel så er det nforce3, dvs et -754 kort. Valget blir dermed: -939 alt nytt, kan muligens behode ram. -754 nytt HK og CPU. Her skal man holde tunga beint i munnen. Har spilt Far Cry, Doom3 og Half Life2 og latt meg imponere av flott grafikk. Og her tror jeg det er mest å hente på oppgradering av komponenter. Testa systemet etter at jeg kjøpte nytt skjermkort. I spill som krever at CPU gjør litt arbeid, der går det tregt. Windows blir ikke noe vesentlig raskere av bedre HK CPU. Lurer på en ting, hvorfor har du valgt dette HK: EPOX EP-9NDA3+ socket 939 med nforce 3. epox sitt nforce 3 kort er vel mer eller mindre det eneste jeg finner som har nforce 3 chipsettet på socket 939, samt firewire og oppgraderbar bios i windows. Jeg har verket FAT32 formatert HD eller diskettstasjon. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hadde vel satset på et nForce 3 hovedkort og en A64 3000+, tror det ville gi mest for pengene . Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Hadde vel satset på et nForce 3 hovedkort og en A64 3000+, tror det ville gi mest for pengene . en 3000+ 64 bit blir vel litt dårligere enn det jeg har????? Hvilke verdier gir den i sisoft sandra. Jeg har ca. 11000 dhrystone alu mips Endret 15. mars 2005 av torkelma Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Med Tanke på dobbelkjerner, så støttes vell dette av de nyere socket 939 Nforce 4 korta gjør det ikke? (sitter med et Asus A8N-SLI Deluxe) Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hadde vel satset på et nForce 3 hovedkort og en A64 3000+, tror det ville gi mest for pengene . en 3000+ 64 bit blir vel litt dårligere enn det jeg har????? Hvilke verdier gir den i sisoft sandra. Jeg har ca. 11000 dhrystone alu mips nope...tror de vil være ganske like... Men "som regel" kan winnien klokkes til og bli "mye" bedre en den du har nå.... Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Her er du ved sakens kjerne. Forbedring kommer ikke uten nytt og heftig skjermkort. Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Her er du ved sakens kjerne. Forbedring kommer ikke uten nytt og heftig skjermkort. Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Her er du ved sakens kjerne. Forbedring kommer ikke uten nytt og heftig skjermkort. Eller tar jeg feil? Beklager dobbel post Endret 15. mars 2005 av Targa_PC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå