carro Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Noen synspunkter på temasiden min om studentforeldre? (Mye som ser rart ut pga. dårlig koding fra min side.) Trenger også noe hjelp med en del feil som har oppstått. 1. Innholdsbiten er forskjøvet et lite hakk i forhold til headeren. Noen som ser hva det kommer av? 2. Jeg har endelig klart å få plassert den nederste menyen slik at teksten kommer ved siden av hverandre (jmf. Hvordan gjøre denne menyen om til CSS?). Jeg klarer imidlertid ikke å gjøre de to menybitene like. Hverdagen/Studentaktiviteter/Særordninger er mye smalere enn Økonomi/Lenker/Om siden. I tillegg får jeg ikke justert teksten til venstre lengre mot høyre uten at teksten til høyre justerer seg under den første menybiten. 3. Hvordan få vekk det lille mellomrommet mellom bildetekst og innholdstekst? Her er adressen. På forhånd tusen takk! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Har du Firefox eller Opera? I Firefox er det nok mer enn bare forskyvinger som er problemet. Bare lurer på hvilke nettleser du tester i... <p> Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Sed in tellus quis libero vehicula condimentum. Ut leo libero, sodales vitae, semper nec, imperdiet nec, ipsum. Vivamus faucibus neque id massa. Nulla hendrerit porta risus. Fusce sem leo, mattis et, adipiscing quis, bibendum vel, libero. Morbi in metus sed metus aliquam luctus. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. </p> <p>Aenean est leo, mollis at, suscipit id, sagittis nec, pede. Ut vitae magna ornare diam fermentum vestibulum. Donec eu arcu. Etiam id tortor vestibulum odio sodales tincidunt. In in massa. Proin sapien odio, suscipit eu, gravida vitae, pretium sit amet, neque. Pellentesque ac nunc. Duis sapien arcu, laoreet sed, pharetra sit amet, lacinia non, mi. Nunc in urna. Sed quis dui a mi sodales molestie. Curabitur pharetra dignissim purus. Duis sapien arcu, laoreet sed, pharetra sit amet, lacinia non, mi. Nunc in urna. Sed quis dui a mi sodales molestie. Curabitur pharetra dignissim purus. </p> </p> <p> <dl class="blaa"> Du kan blant annet ikke ha en paragraf inni en annen paragraf. Du skal heller ikke ha definition lists i paragrafer heller. Endret 15. mars 2005 av drange_net Lenke til kommentar
carro Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Hehe, tør nesten ikke si det her inne... Explorer. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Valider koden, så blir du kanskje kvitt noen feil. Lenke til kommentar
carro Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Takk, takk! Skal sjekke ut det der og se om det hjelper. Lenke til kommentar
carro Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Vel, nå er både CSS-koden og HTML-koden gyldig. Har også fjernet nevnte feil som drange_net viste. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Du bør ihvertfall laste ned http://getfirefox.com Firefox så snart du har sjansen. Du bør lage sider som fungerer i den, og deretter prøve å få de til å se bra ut i IE også. Ellers gjør du deg en bjørnetjeneste! I tillegg bør du pynte litt på koden, blant annet med å bruke tab for å markere nivåer (slik som er gjort her (se source)). Hvilket program bruker du for å lage koden? Endret 15. mars 2005 av drange_net Lenke til kommentar
carro Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Firefox skal absolutt vurderes etter dette, ja. Bruker notepad, men er rimelig nybegynner når det gjelder CSS. Endret 15. mars 2005 av carro Lenke til kommentar
carro Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Arg, lastet ned Firefox nå... Siden ser jo rett og slett ikke ut. Tror jeg heller begynner på nytt. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Last ned notepad2... Mye bedre enn MS Notepad som stort sett ikke duger til noe. Du trenger ikke begynne på nytt. Du hadde jo inndelingene på hjul. Trenger litt CSS-skriving o.l., men... Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Den ser i prinsippet veldig bra ut, men du har som folk har nevnt veldig mange bugger. Bryr meg ikke om dem i mitt innlegg, da jeg regner med du får orden på dem etter hvert uansett. Synes inndelinga av den nederste delen er veldig merkelig. Ha lik bredde på høyre og venstre kolonne, og sørg for at det ikke blir et så stort opprom i midten. Ikke ha footeren bredere enn resten av siden. Ser rart ut når teksten i footer er midtstilt i forhold til hele browseren og ikke i forhold til resten av siden. Liker ikke headeren, synes fargen ikke er helt passende og at skrifta er litt rart plassert. Lenke til kommentar
carro Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Sånn, da skal siden fungere i Firefox også. Tusen takk for alle tips, råd og tilbakemeldinger! Mikka: Inndelingen av den nederste delen får jeg rett og slett ikke til å fikse på. Meninga er at de to bitene skal stå rett ved siden av hverandre og at de skal være like brede. Noen anelse om hvordan dette kan gjøres? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Sånn, da skal siden fungere i Firefox også. Tusen takk for alle tips, råd og tilbakemeldinger! Ser man det, ja... Nå ser den jo riktig så bra ut! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Bør skjekke dem imot opera også da Men skal header være sån? og bør ikke den ene definerte listen ha float: left? Ellers så det ikke så ille ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå