DR.Ekka Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Jeg skal gjøre noen oppgraderinger og lurer på hva jeg får mest for penga av. Kan dere anbefale meg komponentene? Fra før har jeg skjermkort (G4ti4400), Lydkort, Nettverkskort +alt annet nødvendig for at pc'en holder seg gående. Jeg skal kjøpe: ¤Hovedkort ¤Prosessor ¤Kabinett ¤DDR RAM ¤Harddisk Jeg skal bruke ca. 6-8000 kr. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Du kan kjøpe deg en 533 fsb Intel p4 northwood prosessor. Og et i845g chipset basert hovedkort. Hvis prisen blir for høy, velger du SiS645dx, billig og veldig bra. Kabinett, chieftec DX-01 serien med 360 w psu er veldig bra. Hvis ikke så kan du velge aopen sine nye som de testet her på siden. DDR-ram, uansett hvem chipset du velger, velg ram som er raskere enn PC-2700. Og du vil ikke angre på å velge merke ram, koster noen 100 lapper mere, men det er verdt det altså. Harddisk, har ikke så greie på egentlig, men Western Digital og Seagate er vel av god kvalitet. Vet ikke åssen det er med IBM disker eller andre. Maxtor har vel noen ligg billige løsninger. Men uansett, så velger du ATA-100 eller ATA-133 og kanskje med 7200 RPM hastighet. Sjekk komplett.no for å finne priser osv. og priseguiden her på siden. Hørt rykter om at prisene på data komponenter kommer til å stige mot høsten, så slå til nå ;> [ Denne Melding var redigert av: shivac på 2002-06-28 09:16 ] Lenke til kommentar
DR.Ekka Skrevet 28. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2002 Jeg så litt på dette kortet på komplett.no http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=10&s=pl det står krav: pc2100 på minne...vil dette si at det ikke støtter høyere? er det andre P4 533mhz dere anbefaler enn dette, som ikke er dyre (greit rundt 1500) Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 holder du deg med en post på hvert emne så leser du kansje alle svara :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå