Gå til innhold

Skal ha meg hund - trenger hjelp angående rase


Ni kon

Anbefalte innlegg

Dette er uten tvil praktfulle hunder. De har mye personlighet. De har også endel farlige egenskaper som jeg synes er utilstrekkelig belyst i artiklene jeg fant på nettet, ikke bare Wikipedia.

 

Du må tenke deg svært godt om før du kjøper en slik hund. Du bør ha hatt hund før. Den setter store krav til eier og familie. Du bør lese bøker om denne hunderasen før du engang vurderer å kjøpe en slik hund.

 

Jeg spøker ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønsker ikke en hund med utpreget jaktinstinkt

 

Dachsen er helt syk på området. Samme er fuglehund :D

Har hatt 4 settere i mitt liv og god erfaring med disse, dog bor jeg slik til at jeg ikke kan ha en hyperaktiv hund eller en som trenger mye trim.

 

Cockerspaniel er meget sær og derfor uaktuell for mitt vedkommende ;)

 

 

Snow foreslår en god del bra raser.

 

Takker dog for alle som kommer med innspill ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

GJD/akita inu er heftige hunder ja.

Farfar i chile hadde en akita og den husker eg meget godt. Elsket den hunden og det var veldig snill med familien men....den var primært brukt som vakthund og behandlingen den fikk av farfar var ikke fine greier. Så ting den hunden gjorde at eg fikk veldig respekt for den. Hunden sultet seg ihjel etter at farfar døde faktisk.

 

Har mange fine minner fra den hunden. :love:

 

RIP binky. :cry:

 

Edit: Mener vi filmet binky når vi var der sist på besøk i 1990 før farfar døde. Skal se om eg ikke klare å fikse noe. :D

 

Ontopic: Har du besøkt Ambulldogs kenneler øyvind?

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefal alle som er ute etter en snill og god hund og ikke er kjempebestemt på rase og ta kontakt FOD- Foreningen for omplassering av dyr. Mange hunder, små valper til voksne hunder til alle formål for en slikk og ingenting, og de er ærlige og finner nettopp den beste hunden til ditt formål og gjør ikke dette for og tjene penger.

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefal alle som er ute etter en snill og god hund og ikke er kjempebestemt på rase og ta kontakt FOD- Foreningen for omplassering av dyr. Mange hunder, små valper til voksne hunder til alle formål for en slikk og ingenting, og de er ærlige og finner nettopp den beste hunden til ditt formål og gjør ikke dette for og tjene penger.

Signer denne!

Lenke til kommentar
Ønsker ikke en hund med utpreget jaktinstinkt

 

Dachsen er helt syk på området.

Det er ikke alle typer dachser som er utpregede jakthunder med påfølgende jaktinstinkt. At dachsen er en utpreget jakthund med ekstremt jaktinstinkt er en gammel myte. Korthår og strihår normal størrelse, tildels ja. Her finnes det også unntak i de som har valgt å konsentrere seg hovedsakelig på eksteriøret, og tenkt mindre på de jaktlige egenskapene. Samtidig så er flesteparten av oppdretterne blitt mye flinkere til å tenke på dachsen som en familiehund.

 

Jeg hadde egentlig en enkel løsning for deg.

Kjøp deg en tysk jaktterrier. Med det kjøpet vil du bli en veldig populær person i boligblokka, og du vil mest trolig være på talefot med samtlige naboer i løpet av kort tid. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...