Gå til innhold

Dette må være det dummeste jeg har vært bort i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.dagbladet.no/kunnskap/2005/03/15/426234.html

 

Betale 26kr/min for å ringe ut til verdensrommet...

 

Håper at de går konkurs og havner i fengsel...

USA er landet der alt går an. Og selv om dette er rimelig dumt, så er det egentlig et symptom på noe positivt: At innovasjon og nytenking foregår, og at selv de villeste ting kan gjennomføres. Det viser at grunnlaget for utvikling er veldig bra i USA.

 

For blant alle de teitene eksemplene som kommer og går, så finner man også de virkeleige innovative og nyskapende idéene som former morgendagen.

 

Det er evolusjon i et nøtteskall. Mange nye ting prøves, mye feiler, men de beste idéene overlever og bringer utviklingen videre.

Lenke til kommentar

Noen morsomme aspekter ved artikkelen:

 

TalkToAliens.com kaller seg verdens første intergalaktiske kommunikasjonssystem.
Foreløpig går det bare an å ringe fra USA, men selskapet jobber med å få ut internasjonale samtaler også.

Intergalaktisk betyr altså USA <-> E.T.

 

 

 

Christopher Rose ved Rutgers Univers er mindre optimistisk.

At de har fått kontakt med noen fra et annet univers viser jo at teknologien fungerer ;)

Lenke til kommentar
Håper at de går konkurs og havner i fengsel...

Hvorfor fengsel? Hvem skal dømme dem til sådan, og for hva?

Fengsel er nok en smule overdrevet ja. Men de kan muligens dømmes for villedende reklame:

Christopher Rose ved Rutgers Univers er mindre optimistisk. Han har studert energieffektiviteten av radiosignaler til det ytre rom og kommet med en kalkyle som viser at signalene bare kan sendes omtrent to lysår ut. Dessverre ligger den nærmeste planeten hele fire lysår unna.

Personlig syns jeg det er et skamløst forsøk på å sko seg på andres dårskap. Når dette foregår i et land der folk må minnes på at mikrobølgeovnen ikke kan benyttes til å tørke husdyr, vil det nok være god anledning for et sivilt søksmål. Om det fører fram er jo en annen sak. En må sikkert undertegne et 10-siders dokument for å benytte seg av tjenesten, og fraskrive seg alle rettigheter.

Lenke til kommentar
chris: 5 min delay til afrika? Haha, hvis du bruker brevdue, kanskje.

Eller hvis de stod på hver sin side av kloden og ropte til hverandre. Telefon derimot :roll:

Jeg hadde vel 5-6 sekunder til Brasil. Fungerte aldeles utmerket.

Litt uvant kanskje :p

 

Vel, ikke snakk om at det er ulovlig heller.

De tjener vel penger på folks nyskjerrighet. Men for min del, tror jeg det hadde blitt veldig enveis samtale.

 

Dagbladet :

Siden tjenesten starten opp i slutten av februar, har firmaet sendt hundrevis av samtaler til rommet. Snart lover de også muligheter for å få sendt ut e-post, digitale bilder og video.

 

Jeg hadde ikke turt å sende ut bilder av meg og familien ut dit.

Tenk om de plutselig stod på døra? :no: :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...