cd32 Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 http://home.broadpark.no/~rsoreid/WTF.jpg Kan noen fortelle meg hva disse oppføringene, markert med rødt (av meg) er/betyr/gjør? [ Denne Melding var redigert av: cd32 på 2002-06-27 21:31 ] Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Registeret kan du jalle mye. FØR nå på en maskin med WIn98 jallet jeg for mye i registeret. Dette ente med at winows nektet å boote på NORMAL måte, programmer manglet pather osv. Jeg vil si at du ikke bør cleane registeret uten at du vet hva du gjør. Bruk Ad-Aware, da fjerner du KUN spyware og ikke andre ting generelt. Er du litt mer profesjonell kan man gjøre mye forskjellig i registeret. man kan velge hvilket program som skal åpne forskjellige filer, man kan gjøre en drøss "custums" med OS. Men ikke gjør dette om du ikke vet helt sikkert hva du gjør. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Når du starter opp maskinen og logger inn i Win, så laster Win inn disse programmene for at det hele skal fungere, noen kan du fjerne der JA, men ikke alle, f.eks kan du fjerne ZoneAlarm Pro, da vil ikke dette programme starte opp når win laster, eller NAV agent kan også fjernes samme med office.. ingen av disse programmene vil da starte opp. Å renske prosessene er en fin ting for å få raskere oppstart. Merk. jeg står ikke til ansvar visst du gjør galt visst du fjerner disse. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 de 4 første ser normale ut, den 5 er jeg ikke sikker på, ser litt "tvilsom" ut.. MS office tingen kan du fjerne ved å slette Office lenken i oppstart eller startup mappa på start menyen, jeg har aldri fattet vitsen med denne uanset...skal det gå raskere å starte office progs eller? NAV agent er Norton Antivirus Agent...kjekt å ha... Zonealarm Pro er firewall (oxo kjekt å ha :smile:) resten vet jeg ikke, men allt som ser ut som det vil installere noe som default action er jeg meget mistenkelig til :smile: (ps jeg kan ikke dritt om registry...alt er fra personlig erfaring, så mye kan være feil, plz. rett på meg hvis du/dere ser noe...) Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2002 Heisann! Takker for svar, jeg har brukt diverse RegCleaners i flere år nå.. aldri hatt noen probz. Sletter seff. bare det jeg vet hva er (grunnen til posten) Og jeg er godt innforstått med Win.ini, Autoexec.bat, Config.sys og andre konfigurerings filer.. Men disse oppføringene som jeg her hadde merket med rødt liker jeg lite, jeg finner ikke ut hva det GJØR! Jeg vet at RUNDLL32.EXE er en ganske så vital fil som Windows trenger for å fungere, men settningen "deamon initialize" høres jo ikke særlig "sunn" ut da ?! "Cftmon.exe" fant jeg ut var en fil forbundet med MS officeXP: "This module provides the Alternate Language Bar and provides text input service support for speech recognition, handwriting recognition, keyboard, translation, and other alternative user input technologies" Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2002 Heisann Quote: Den 2002-06-27 21:55, MrLee skrev:de 4 første ser normale ut, den 5 er jeg ikke sikker på, ser litt "tvilsom" ut..MS office tingen kan du fjerne ved å slette Office lenken i oppstart eller startup mappa på start menyen, jeg har aldri fattet vitsen med denne uanset...skal det gå raskere å starte office progs eller? Office greia i startup folderen er nok for å gjøre oppstarten av office raskere ja.. sletta for lenge siden :wink: Quote: NAV agent er Norton Antivirus Agent...kjekt å ha...Zonealarm Pro er firewall (oxo kjekt å ha :smile:) Ja Norton Antivirus og ZoneAlarm greier jeg meg ikke uten! Lenke til kommentar
Tempus Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 - Nwiz.exe "NVIDIA nView Control Panel." - NvCplDaemon er "NVIDIA Taskbar Utility Library." Lenke til kommentar
Tempus Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Rundll32.exe er et program windows bruker for å kunne kjøre ".dll" filer uten av at de er avhenge av et eget program(.exe fil). Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2002 Quote: Den 2002-06-27 22:13, Tempus skrev:- Nwiz.exe "NVIDIA nView Control Panel."- NvCplDaemon er "NVIDIA Taskbar Utility Library." Quote: Den 2002-06-27 22:16, Tempus skrev:Rundll32.exe er et program windows bruker for å kunne kjøre ".dll" filer uten av at de er avhenge av et eget program(.exe fil). Takk! Da var jo alt bare "fryd og gammen" da.. eller noe sånnt Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2002 Quote: Den 2002-06-27 21:42, simiden skrev:Jeg vil si at du ikke bør cleane registeret uten at du vet hva du gjør. Bruk Ad-Aware, da fjerner du KUN spyware og ikke andre ting generelt. Er du litt mer profesjonell kan man gjøre mye forskjellig i registeret. man kan velge hvilket program som skal åpne forskjellige filer, man kan gjøre en drøss "custums" med OS. Men ikke gjør dette om du ikke vet helt sikkert hva du gjør. Hadde Ad-aware 5.62 installert og kjørte dette gjevnlig.. finner det vanlige "gator" greiene o.l Så installerte jeg versjon 5.83 i dag.. denne versjonen fant 100!! nye komponenter. Lurer på hvor mye drit som egentlig ligger der.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 mange av dem var vel cookie files også da..`? alt kan ikke ha vært selvinstallerenede spyware?? Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2002 Quote: Den 2002-06-27 22:57, MrLee skrev:mange av dem var vel cookie files også da..`? alt kan ikke ha vært selvinstallerenede spyware?? ja, var mye cookies.. men også MYE spyware! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå