Gå til innhold

Spørsmål ang. CPU mm.


FVH

Anbefalte innlegg

Hallo. Håper på svar fra dere.

 

Jeg regner med at hovedkort og CPU ordner opp seg imellom hva som er best innstilling på FSB. Jeg har en AMD 64 3800+ på et Asus A8V Deluxe hovedkort. Hva skal FSB'en være for best mulig ytelse med denne prosessoren, og hvordan sjekker jeg det? Vil være helt sikker på at dette er riktig innstilt.

 

Vil jeg oppleve stor ytelsesøkning med en AMD 64 FX-55? Jeg har et Asus X800XT PE og 2Gb PC3200 400Mhz Corsair XMS 2.2.2.5 Ram.

 

Sokkelen er jo 939. Vil det utvikles nye og bdre CPU'er til denne sokkelen, tror dere? Eller må jeg på et annet kort/sokkel hvis jeg vil ha bedre ytelse i framtiden?

 

Håper dere har tid til å svare på dette!

 

Takker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skal FSB'en være for best mulig ytelse med denne prosessoren, og hvordan sjekker jeg det?

Standardinnstillingen på HTT er jo 200. Men for "best mulig ytelse" må man jo overklokke, og det blir vanskelig å gjette hvor du ville havne. Dette avhenger av mange faktorer, ikke minst flaks og kunnskap.

 

(ser jo at du har en glimrende strømforsyning, er de forresten å få tak i i Norge?)

 

 

Vil jeg oppleve stor ytelsesøkning med en AMD 64 FX-55?

FX-serien er de aller beste CPUene, men når det gjelder ytelse pr. krone er de absolutt ikke å anbefale. Jeg vil heller ikke spekulere for mye i hvor merkbar forskjellen vil bli.

 

 

Sokkelen er jo 939. Vil det utvikles nye og bdre CPU'er til denne sokkelen, tror dere? Eller må jeg på et annet kort/sokkel hvis jeg vil ha bedre ytelse i framtiden?

De kommende dobbeltkjerne-CPUene vil komme til socket 939. Det introduseres riktignok en ny server-socket fra AMD senere i år (socket 1207), men jeg går sterkt ut ifra at dette er bare for Opteron-serien. Socket 939 er et trygt valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...