finnipinni Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Movimaker finner ikke videosignalet på skjermkortet. Dette er første gangen jeg prøver, og er ganske grønn. Når jeg trykker på "Spill inn fra videoenhet" får jeg "Fant ikke videoopptaksenhet . . . ." 1. Har jeg koblet riktig fra videospilleren til skjermkortet ? 2. Om 1. er feil og signalet ikke kommer fram, får jeg da noen feilmeldinger ( andre enn " Fant ikke videoopptaksenhet . . . . ) 3. Språkvalget i Windows er som ellers svært upressist. Betyr "Videoopptaksenhet" DVD-brenner`n eller Videoavspilleren ? Håper noen kan svare ? Jeg har vært i verktøykassa og satt opp det jeg fant der. På skermkortet fant jeg ikke annet enn at Windows skal søke og finne selv, og en "tvangsåpner for bruk av Tv-skjerm. Har siste drivere til skjermkortet. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 I påvente av bedre svar fra andre: Kortet ditt har video inn og video ut (hardware), men da jeg søkte litt på det tidligere så fant jeg ingen programmer som støttet video inn. Det tar jo inn analog video, og det betyr at hvert program trenger sin egen driver for å ta inn videoen (Premiere f.eks. støtter bare et lite utvalg kort for mottak av analog video). Jeg tror du må lese dokumentasjonen som fulgte kortet grundig og se hvilke applikasjoner som er støttet med video inn. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Der er du sikkert inne på noe. Jeg har lest både det med stor og med små skrift i Gainwardmanualen. Så vidt jeg skjønner står det der at det er videoprogrammet som skal finne kortet. Det er sikkert da underforstått at det må være noen drivere å lete etter ? Jeg har akkurat lastet ned de driverene som kom i går, men det hjalp ikke. Jeg fikk da intrykk av at alle driverene var i den pakka ? Det er vel noe lurt jeg ikke har gjort. Noen som veit hva det er ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå