Gå til innhold

Gainward 6800Ultra eller Sapphire Radeon X850XT PE

simenss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merk at dette GeForce 6800 Ultra kortet fra Gainward kjører på 430Mhz, og er derfor litt raskere enn de fleste andre Ultra-kortene med standard frekvens (400Mhz)

Den store forskjellen på disse kortene spør du meg er at ATi-kortet har ubekreftet levering 1. mai, mens GeForce kortet er på lager og kan sendes idag.

Av den grunnen ville jeg gått for GeForce kortet, I HL2 er nok ATi-kortet litt raskere, men forskjellen er ikke merkbar, og i andre spill, særlig OpenGL spill er GeForce kortet litt raksere, men du merker ikke forskjellen her heller

Så siden Ultra-kortet er tilgjenglig idag anbefaler jeg det! :yes: Du blir garrantert fornøyd...

Lenke til kommentar

Du vil utvilsomt vinne mest på å kjøpe X850XT PE. Det er det beste kortet på markedet per idag (utenom 6800Ultra i SLI da). Det er et par spill 6800Ultra slår X850XT PE men det er virkelig få, men i doom3 slår det 850 nokså bra. I de resterende spill er vanligvis X850XT PE best. Dette er det beste kortet og ingen kan motsi det. Det er rett og slett bedre.

Lenke til kommentar
Du vil utvilsomt vinne mest på å kjøpe X850XT PE. Det er det beste kortet på markedet per idag (utenom 6800Ultra i SLI da). Det er et par spill 6800Ultra slår X850XT PE men det er virkelig få, men i doom3 slår det 850 nokså bra. I de resterende spill er vanligvis X850XT PE best. Dette er det beste kortet og ingen kan motsi det. Det er rett og slett bedre.

Kan være så bra det vil så lenge det ikke kan oppdrives... Ubekreftet 1. mai... :roll:

Påstår fremdeles at du ikke merker forskjellen mellom disse to kortene...

Lenke til kommentar
Raptor' date='15/03/2005 : 13:02'] Påstår fremdeles at du ikke merker forskjellen mellom disse to kortene...

Med tanke på leveringsdatoen som jeg ikke så før etterpå så er nok Ultra det beste valget sånn sett. I spill merker man liten forskjell ja, men det var ikke helt poenget mitt. X850XT PE er et bedre kort enn 6800Ultra, det var det jeg ville fram til.

I benchmarks vil man merke forskjell.

Lenke til kommentar
Raptor,15/03/2005 : 13:02] Påstår fremdeles at du ikke merker forskjellen mellom disse to kortene...

Med tanke på leveringsdatoen som jeg ikke så før etterpå så er nok Ultra det beste valget sånn sett. I spill merker man liten forskjell ja, men det var ikke helt poenget mitt. X850XT PE er et bedre kort enn 6800Ultra, det var det jeg ville fram til.

I benchmarks vil man merke forskjell.

Ja, det er nok en forskjell i benchmark, hadde vært bra med en test med AGP versjonen av X850XT PE mot AGP versjonen av 6800 Ultra med nyeste driver...

Det viktigeste å understreke her er at i praktisk bruk er det ikke noen forskjell, Ultra kortet er på lager, og han får et knallbra kort!

Lenke til kommentar
Raptor' date='15/03/2005 : 13:11'] Ja, det er nok en forskjell i benchmark, hadde vært bra med en test med AGP versjonen av X850XT PE mot AGP versjonen av 6800 Ultra med nyeste driver...

Det viktigeste å understreke her er at i praktisk bruk er det ikke noen forskjell, Ultra kortet er på lager, og han får et knallbra kort!

Et rått kort får han, et av markedets beste, det er det ingen tvil om. I spill vil han nok ikke merke noe særlig forskjell nei. Så siden Ultra kortet er på lager og XT PE ikke er og det kan ta en stund før det kommer er det nok best å velge Ultra i denne sammenheng.

Lenke til kommentar

Jeg hadde og valgt Ultra. Jeg skulle i sin tid ha x800XT PE kort, men etter en måneds venting dro jeg ned til den lokale dat0rbutikken og kjøpte det beste de hadde, et 6800GT, og det funker som fjell :] Ikke prøv og vent, det går som regel laaang tid. Dessuten er et Ultra kort vasse saker!

Lenke til kommentar

Hvor mye må du ut med for Gainward 6800 Ultra? Betalte 3500,- for min XFX 6800 Ultra. BFGtech 6800 Ultra får man for 3750,- og både XFX og BFG Tech kjører litt over standard 400MHz. De kjører som regel på 425MHz men av og til får man kort på 450MHz.

Lenke til kommentar

Du klarer ikke å vente 6 måneder da? Da er neste generasjon skjermkort i butikkene, som skal være vesentlig raskere. Vet at det alltid kommer noe nytt, men å bruke 4000,- på nytt skjermkort nå er kanskje litt dumt hvis det skjermkortet du har er greit nok i noen måneder til for deg.

Lenke til kommentar
Du klarer ikke å vente 6 måneder da? Da er neste generasjon skjermkort i butikkene, som skal være vesentlig raskere. Vet at det alltid kommer noe nytt, men å bruke 4000,- på nytt skjermkort nå er kanskje litt dumt hvis det skjermkortet du har er greit nok i noen måneder til for deg.

Må jeg kjøpe nytt hovedkort eller noe til de nye kortene?

Lenke til kommentar

Veit ikkje om dei korta får støtte for AGP. Vist dei berre får støtte for pci-e, må du kjøpe deg nytt hovedkort ja.

Lenke til kommentar

Ja, det regner jeg iallefall med. Kommer uansett til å ta tid før AGP utgaver blir tilgjenglig...

Til trådstarter:

Hvis du er KJAPP får du et 6800 Ultra kort hos MPX av produsent BFG Tech (kjent for meget god kvalitet) til 3499,-

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=43816

15 igjen på lager i skrivende stund... Her får du MASSE for pengene. du sparer en 1000-lapp mot X850XT PE kortet (som ikke er på lager før i mai) og litt over en 1000-lapp mot Gainward kortet!

Gå for BFG kortet... Rått kort til god pris!

Lenke til kommentar
Raptor' date='15/03/2005 : 13:11'] Det viktigeste å understreke her er at i praktisk bruk er det ikke noen forskjell

det blir helt feil og si. x850xt pe gir ganske mye høyere fps enn det 6800u(tenker på spil ati og nvidai yter likt)

i framtida vil også x850xt e være et bedre valg, med tanke på at i enda nyere spill enn de som er nå, vil man få høyere fps med x850xt pe enn 6800u.

så om du vurderer å få kortet fort, eller å "spare" penger ved ikke å måtte oppgradere så fort, er ditt valg.

Lenke til kommentar
Raptor,15/03/2005 : 13:11] Det viktigeste å understreke her er at i praktisk bruk er det ikke noen forskjell

det blir helt feil og si. x850xt pe gir ganske mye høyere fps enn det 6800u(tenker på spil ati og nvidai yter likt)

i framtida vil også x850xt e være et bedre valg, med tanke på at i enda nyere spill enn de som er nå, vil man få høyere fps med x850xt pe enn 6800u.

så om du vurderer å få kortet fort, eller å "spare" penger ved ikke å måtte oppgradere så fort, er ditt valg.

Ati sine kort har vel ikke støtte for Pikselshader 3.0,så da er vel Nvidia mer fremtids rettet.Og det er vel nok av krefter i begge kortene så det tar vel en stund før spillene begynner og "lugge".

Endret av Bugs.
Lenke til kommentar
Ati sine kort har vel ikke støtte for Pikselshader 3.0,så da er vel Nvidia mer fremtids rettet.Og det er vel nok av krefter i begge kortene så det tar vel en stund før spillene begynner og "lugge".

se på farcry som støtter sm3.0

hvilke kort yter best av 6800u og x850xt pe?

sier ikke mer :w00t:

Lenke til kommentar
Raptor,15/03/2005 : 13:11] Det viktigeste å understreke her er at i praktisk bruk er det ikke noen forskjell

Du kan ikke si at 5-6% er "mye" forskjell i framerate når det kommer til dagens spill. Å si at det ene er bedre enn det andre er bare tull. Uansett får man et kort som sparker rumpe. Jeg ville gått for det kortet som var tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...