Master_Fx Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Jeg har en XP 1800+ som jeg ønsker og få kjørlt ned med, men vil ikke ha no støy. Har ikke råd til Vannkjørling, men har sett at Alpha PAL8942T er på microplex til 420.00 Er det er bra kjøp? Eller bured jeg kansk Thermalright AX7BS ? Finnes det noen andre CPU kjølere som er stillegående til ca samme pris? Likker at CPU tempen ligger rundt 40C Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Alpha PAL8942T er for socket478. Versionen for socket A heter PAL8045. Om du burde velge den eller AX7 er opp til deg. Jeg har ihvertfall gode erfaringer med begge. Tror det koker ned til pris og hvilken monteringsmåte du vil bruke. (Skruer eller klipps) Lenke til kommentar
TerjeJensen Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 jeg kjøper meg en Swiftec MCX462B med en Papst vifte, 26 dB(A), dette er vel ikke akkurat stillegående, men jeg vet ikke om jeg burde kjøpe noen som har et mindre støynivå, men som da kjøler mindre.? Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 26dB er ikke mye, men dette er motorstøy. I tillegg kommer da støy fra all lufta som blir flytta på, men det er fortsatt ikke spesielt mye, og MCW 462B er knallgod kjøler. Alpha pal 8045 er ingen dum sak den heller. Følger vel ikke med vifte, husk å bestill denne også. Lenke til kommentar
Master_Fx Skrevet 28. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2002 Hva er best Skruer eller klipps ? Bruker PCen en del på LAN ogsånt. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Quote: Master_Fx skrev (2002-06-28 11:09):Hva er best Skruer eller klipps ?Bruker PCen en del på LAN ogsånt. Skruer , uten tvil. Da er den festa solid til hovedkortet. Eneste minus er at du må fjerne HK for og montere den. Kan demontere uten og fjern HK da. Oh montere igjen. Bare første ganger du må demontere HK Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Veit ikke helt hvor jeg har det fra, men synes å huske at Alpha'en var bedre på kjøling når det var lav luftstrømming. Swiftech'en trenger mer luftstrøm for å kjøle effektivt. Vil tro du er 100% trygg med en Alpha og en Papst på 19 db. Har du nonlunde luftgjennomstrømming i kabinettet vil nok tempen holde seg rundt 40. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå