Gå til innhold

Spill henger seg m.m...!

Zeptic

Anbefalte innlegg

Noen som har gode forslag til løsning på problem..!

Jeg har skaffa meg Star Wars, knight of the old republ. Sith lords.. Og spillet henger seg opp, datan slår seg av etter kort tid.. Det har også hent før med andre spill.

Radeon 9800 pro 128 mb

AMD athlon 2800+

Twinmos 512 mb

msi hk

Forslag ?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen raske forslag :

Oppgrader drivere til hovedkort, skjermkort og lydkort.

Oppdater windows xp til sp2.

Kjør ad-aware og spybot search and destroy Her og Her

Sørg for bedre luftgjennomstrømmning i kabinettet ditt (Rydd i kabelrotet, flere vifter)

Rens pcen for støv.

Edit : Flere ting du kan gjøre :

Sjekk minnet med memtest86.

Kjør stabilitetstest med Prime95.

Legg inn et overvåkningsverktøy på strømverdiene (MBM5) og les loggen etter restart, ser du veldig lave verdier så er det tegn på dårlig psu.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Jeg har skaffa meg Star Wars, knight of the old republ. Sith lords.. Og spillet henger seg opp, datan slår seg av etter kort tid.. Det har også hent før med andre spill.

Radeon 9800 pro 128 mb

AMD athlon 2800+

Twinmos 512 mb

msi hk

Forslag ?!

Disse porblemene, når begynnte de å dukke opp egentlig. Jeg hadde et lignende problem da jeg hadde et Radeon 9800Pro. Mitt løsning var å sette AGP speed til 4x (selv om HK`et støttet 8x). :)

Nå har jeg skiftet ut kortet til et bedre et og har AGP speed på 8x og no problemo.

EDIT: den PSU`en du har skal holde i massevis, her selv en slik et og strålendefornøyd med den. :D

Ellers så trå til med de rådene "Malvado" beskrev i posten over. :thumbup: Prøv også å legge inn SP1 hvis du har Win XP, kan hjelpe meget.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Radeon 9800 pro 128 mb

AMD athlon 2800+

Twinmos 512 mb

msi hk

Forslag ?!

Disse porblemene, når begynnte de å dukke opp egentlig. Jeg hadde et lignende problem da jeg hadde et Radeon 9800Pro. Mitt løsning var å sette AGP speed til 4x (selv om HK`et støttet 8x). :)

Nå har jeg skiftet ut kortet til et bedre et og har AGP speed på 8x og no problemo.

EDIT: den PSU`en du har skal holde i massevis, her selv en slik et og strålendefornøyd med den. :D

Problemet startet egentlig for 1 år siden.. Men så la jeg bort spillinga for en periode og når jeg nå skaffa meg det nye starwarsspillet så begynnte problemene med en gang.. SKal prøve å sette AGP til 4x..

Lenke til kommentar

Hadde samme problem selv for en tid tilbake. (Samme skjermkort også) Det viste seg at viften på skjermkortet hadde stoppet. Det gikk helt ok og surfe og gjøre 2D baserte ting, men når det kom til spilling gikk det 5 minutter så ble det reboot.

Trodde kortet nå var ødelagt, men byttet vifte. Det viste seg at alt var ok etter dette.

Lenke til kommentar
Hadde samme problem selv for en tid tilbake. (Samme skjermkort også) Det viste seg at viften på skjermkortet hadde stoppet. Det gikk helt ok og surfe og gjøre 2D baserte ting, men når det kom til spilling gikk det 5 minutter så ble det reboot.

Trodde kortet nå var ødelagt, men byttet vifte. Det viste seg at alt var ok etter dette.

Mulig det blir for varmt.. Siden oppholdet mellom hver gang spillet fryser blir kortere og kortere jo lengre jeg har pcen på.. Ikke godt å si.. Jeg kan spille sammenhengende lengre om pcen har vært slått av i lengre tid.

Har dere en link til ei god vifte som passer kortet mitt ?!

Lenke til kommentar

Hvis det er et varmeproblem ville jeg heller sattset på en eller to kabinettviifter i første omgang. Hvis det ikke hjelper så kan du vurdere en ny fifte til skjermkortet. Prøv foresten å opne sidedøren til kabinettet når du spiller for å se om spill krasjer da? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...