Lch Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Så jeg har kjøpt BigWater aka Mitt Første Vannkjølingssett ®©™ og kaldsvetter litt ved tanken på å montere herligheten sammen med relativt dyr maskinvare. Manualene er lest, men de sier ingenting om testing og andre forhåndskontroller man bør gjøre. Så jeg lurer på: Må jeg måle og planlegge oppsettet før jeg setter settet opp for lekkasjetesting? Er det best å kutte slangene med saks, kniv eller skapell? Må jeg demontere hele settet hvis jeg skal flytte kabinettet (les: tranportere i bil/tog/etc)? Er det noen typiske nybegynnerfeil jeg bør unngå, bortsett fra å ikke lese manualen, overtette skruene, glemme å fylle på væske? Har noen tips til montering av dette settet pluss TTs Aquarius-blokk i et Stacker-kabinett? Trenger jeg noe annet som jeg muligens ikke har i heimen enn batterivann (har skrutrekkere, bor, dremel [tror jeg] og hammer )? Det stod ikke noe særlig om dette i FAQen, men jeg leste riktignok ikke alle sidene. Lenke til kommentar
Sk@lleBank Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Annbefaler følgende: Monter inn hele settet i kabinettet(Vær NØYE!! hastverk gir bare plunder..). Kutt slanger i den lengden de skal være, og ta hele greia ut igjen. Monter sammen alt på utsiden av kassa, og fyll på kjøleveske. Prøvekjør systemet i timesvis i trygg avstand fra ting&tang som kan ta skade av en liten vannsprut. Reparer evt lekasjer.. Monter inn hele greia igjen, og vær fornøyd med å ha gjort en god jobb Jeg liker best å kutte slanger med skarp kniv. Får penere/rettere kutt av det.(skalpell er muligens en knakende god idè, men jeg har ikke prøvd..) Hvis du gjør en solid innstalasjon, trenger du ikke å demontere før du flytter pc`n, men hvis du snur og vender litt på kassa under transport, kan du være ganske sikker på at lufta på toppen av tanken sprer seg ut i systemet, og du må lufte på nytt. Du kommer langt med standard verktøy.(Skrutrekkere, tang, kniv, strips e.l til å henge opp slanger i osv..) Men for guds skyld; Hold den hammern langt unna!! Velkommen inn i vannkjølingens(stillhetens) verden, og lykke til.. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 Men for guds skyld; Hold den hammern langt unna!! Hjertelig takk for svar. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Skaff deg Stanley kniv om du ikke har. Kutt slangene med den. Saks blir bare jalla, trust me Vil bare nevne at du bør nok være forsiktig om du skal flytte det mye rundt på LAN osv. Jeg har fått lekkasje i plexigjengene på blokka og mitt skjermkort er nå ødelagt. Jeg har ikke flyttet det mye rundt, men det er en svakhet i den plexien, så jeg tviler på at det hjelper noe særlig å flytte sakene mye rundt. Endret 16. mars 2005 av gixxerman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå