Gå til innhold

Newbiehjelp med TT BigWater, Aquarius og Stacker

Anbefalte innlegg

Så jeg har kjøpt BigWater aka Mitt Første Vannkjølingssett ®©™ og kaldsvetter litt ved tanken på å montere herligheten sammen med relativt dyr maskinvare. Manualene er lest, men de sier ingenting om testing og andre forhåndskontroller man bør gjøre. Så jeg lurer på:

Må jeg måle og planlegge oppsettet før jeg setter settet opp for lekkasjetesting?

Er det best å kutte slangene med saks, kniv eller skapell?

Må jeg demontere hele settet hvis jeg skal flytte kabinettet (les: tranportere i bil/tog/etc)?

Er det noen typiske nybegynnerfeil jeg bør unngå, bortsett fra å ikke lese manualen, overtette skruene, glemme å fylle på væske?

Har noen tips til montering av dette settet pluss TTs Aquarius-blokk i et Stacker-kabinett?

Trenger jeg noe annet som jeg muligens ikke har i heimen enn batterivann (har skrutrekkere, bor, dremel [tror jeg] og hammer :))?

Det stod ikke noe særlig om dette i FAQen, men jeg leste riktignok ikke alle sidene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Annbefaler følgende:

Monter inn hele settet i kabinettet(Vær NØYE!! hastverk gir bare plunder..).

Kutt slanger i den lengden de skal være, og ta hele greia ut igjen.

Monter sammen alt på utsiden av kassa, og fyll på kjøleveske.

Prøvekjør systemet i timesvis i trygg avstand fra ting&tang som kan ta skade av en liten vannsprut.

Reparer evt lekasjer.. :p

Monter inn hele greia igjen, og vær fornøyd med å ha gjort en god jobb :thumbup:

Jeg liker best å kutte slanger med skarp kniv. Får penere/rettere kutt av det.(skalpell er muligens en knakende god idè, men jeg har ikke prøvd..)

Hvis du gjør en solid innstalasjon, trenger du ikke å demontere før du flytter pc`n, men hvis du snur og vender litt på kassa under transport, kan du være ganske sikker på at lufta på toppen av tanken sprer seg ut i systemet, og du må lufte på nytt.

Du kommer langt med standard verktøy.(Skrutrekkere, tang, kniv, strips e.l til å henge opp slanger i osv..)

Men for guds skyld; Hold den hammern langt unna!!

Velkommen inn i vannkjølingens(stillhetens) verden, og lykke til.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Skaff deg Stanley kniv om du ikke har. Kutt slangene med den. Saks blir bare jalla, trust me ;)

Vil bare nevne at du bør nok være forsiktig om du skal flytte det mye rundt på LAN osv. Jeg har fått lekkasje i plexigjengene på blokka og mitt skjermkort er nå ødelagt. Jeg har ikke flyttet det mye rundt, men det er en svakhet i den plexien, så jeg tviler på at det hjelper noe særlig å flytte sakene mye rundt.

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...