Gå til innhold

hva klarer et ti 4800 av spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

9700Pro er vel litt kraftigere enn et GeForce 4 Ti 4800 i enkelte spill, rett meg hvis jeg tar feil. Funker fint til spilling det kortet du har men ikke forvent å kunne skru aye candy på og alle innstilingene på max. :) Sist gang jeg sjekket var GeForce 4 serien utmerket til CS 1.6 spilling. :thumbup:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

ok men det ligger i den kategorien, jeg er fornøyd med kjøpet da. Ti kortene var jo bra i sin tid de, husker drømmen var 4600 ti. Tror forkjellen med 4800 ti er at det er 8x støtte på det.

En venn av meg spiller cs:source helt greit på 4400 ti, nå er resten av pcen det skall stå i ingen sinke heller da

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Ikke missforstå meg det kortet er bra det, hadde selv et GeForce 4 Ti 4200 for ca 1.5 år siden. Var strålendefornøyde med det. En kompis av meg har et 4800Ti som deg og han spiller HL-2 med 800x600 og en del innstillinger på medium og får en brukbar FPS. Med de samme innstillingene som han har i HL-2 får han ca 70 FPS i CSS i følge han. Dette kan jeg ikke bekrefte pga har ikke vært undre testen. :)

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Fungerer fett, så langt har jeg testet wow og cs:source i noen timer, dette er en pc jeg satt sammen av deler jeg haddet liggendet, har også satta vannkjølingen på 4800se kortet da det ikk passet på gt gs kortet mitt.

Kvalitets forkjellen er ikke stor selv om den er synlig, mest overasket er jeg over wow som jeg kjører med aa -af *2 på medium setting ser utrolig bra ut å flyter selv når du flyr ned mot de store byene, pcen kjører faktisk bedre en 6800le pcen jeg bygde nylig. Men det er sikkert (som nevnt) pga noen av shader effektene ikk er med (ser ikke fokjell i wow!!)

Morsomt!

Lenke til kommentar

Merklig at de testene aldrig stemmer med minne erfaringer

har hatt

mx440 - ti 420 - ti 4800 se (på en rest pc nå

9700pro

9800pro

x800pro - 6800 gt gs (ultra)

Husker ikke eldre kort.

Spiller Doom med 4800 se helt flott, har ikke sjekket fps men husker selv at x800pro sleit voldsomt på medium setting (største skuffelsen til dags dato det x800pro kortet).

Så tester og rdmark betyr nada for meg, det har mye å si hvordan resten av pcen din jobber også

Edit: Ok ser nå at 8x af er på - det er her testene snubler litt etter min mening

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det tror jeg i noen settinger - 4800 se er ikke med i testen, 8 af er på, noe ati kort elsker. Jeg spiller selv doom på medium setting 800 * 600 uten problemer, skall få sjekket fpsen.

Kortet er vannkjølt og overklokket til 340 - 650

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

det kortet du referer til er et ti4400 kort med 8x agp støtte

ti4800 se = ti4400 8x

ti4800 = ti 4600 8x

ti 4600 er et bedre kort en ti4400

å sammenligne det med 9700pro kortet blir feil da 9700pro kortet støtter dx9 og ti4800 se støtter bare dx8

3dmark01 vil du få ca 11-12000 med ti4800se mot 13-16000 med et 9700 pro

i 3dmark 03 og 05 vil forskjellen være betydelig større

tipper max 2000 poeng i 3dmark03 mot radeons 5000

Lenke til kommentar

Det er det som gjør det interessant å sammenligne DX8 og DX9-kort i OpenGL, selv om det finnes forskjeller der også (den siste versjonen av OpenGL er vel 1.5).

Når det gjelder Doom3 og Riddick, så lurer jeg på om disse benytter seg både av DX9 og OpenGL, selv om jeg ikke får det helt til å stemme. I Riddick, som er et OpenGL-spill, så har man valget mellom pixelshader 0.5, 1.1, 1.4, 2.0, og 2.0++. Jeg synes at det er veldig underlig.

GF4 Ti4600 har vel 4x2 pipelines og 128-bit minne, så uansett så har den et handicap ovenfor Radeon 9700 Pro, som har 8x1 pipelines og 256-bit minne.

Lenke til kommentar

Hvordan ville resultatet vært uten 8xAF?  :hmm:

http://www.firingsquad.com/hardware/doom3_pt3/

Nærmeste jeg fant.

Spiller Doom med 4800 se helt flott, har ikke sjekket fps men husker selv at x800pro sleit voldsomt på medium setting (største skuffelsen til dags dato det x800pro kortet).

Da må det vært noe galt med kortet eller oppsettet. HardOCP anbefaler 1280x1024 i HQ for X800Pro for høyest mulig kvalitet med spillbar framerate. Dette var før den store ytelseøkningen i Catalyst kom.

Lenke til kommentar
Det er det som gjør det interessant å sammenligne DX8 og DX9-kort i OpenGL, selv om det finnes forskjeller der også (den siste versjonen av OpenGL er vel 1.5).

Når det gjelder Doom3 og Riddick, så lurer jeg på om disse benytter seg både av DX9 og OpenGL, selv om jeg ikke får det helt til å stemme. I Riddick, som er et OpenGL-spill, så har man valget mellom pixelshader 0.5, 1.1, 1.4, 2.0, og 2.0++. Jeg synes at det er veldig underlig.

Det er nok snakk om PS x.x "level" shaders. Altså shaders i OpenGL som er tilsvarene med f.eks PS2.0 i D3D.

GF4 Ti4600 har vel 4x2 pipelines og 128-bit minne, så uansett så har den et handicap ovenfor Radeon 9700 Pro, som har 8x1 pipelines og 256-bit minne.

For å ikke snakke om høyere kokkefrekvens, mer effektiv occlusion culling, langt raskere AA og AF..

Lenke til kommentar

skall komme tilbkake med 3dtester her for dem som er intresert, ble utrolig positivt overrasket jeg (550kr ga jeg)

ER også overasket over at det var 440 kjerne, troddet endelig jeg haddet fått meg et topp kort, selv om jeg var noget seint ute :D (som skrevet har jeg overklokket en del med vannkjøling på kortet, så tror jeg er oppe i 4600 ytlese ?)

Spillene ser faktisk utrolig bra ut også (cs:source - doom3 - wow)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...