Gå til innhold

Skole Linux

Anbefalte innlegg

jeg var nettopp på sidene til skolelinux, og der så jeg en link som det stod last ned på. jeg lurer på om den testversjonen også er gratis. jeg prøvde å laste den ned, men jeg avbrøt fordi jeg ble litt usikker. for det er jo en test versjon det er etter det jeg leste. jeg trur jeg venter med å laste den ned til fullversjonen kommer. men når kommer fullversjonen til skolelinx egentlig. noen som har prøvd testversjonen.

kan noen svare på disse spørsmålene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke prøvd skolelinux, men har vært i dialog med dem som utvikler den. Det som blir oversatt til norsk er "grensesnittet" eller "desktop-applikasjonene" (er litt usikker på linux-terminologien her).

Alt som foregår på kommandolinjenivå vil fortsatt være engelsk. Dvs, hardcore-users vil fortsatt kunne kjenne seg igjen :wink:

Skolelinux vil være gratis, både i testversjoner og senere fullversjoner. Brukerstøtte og support kan det visst bli så som så med.

Lenke til kommentar

Uff. Husker skolelinux folka var på skolen vår. hehe. Hyggelig gjeng de som var med. Skulle demonstrere en install... Det var jo debian basert deluxe, bare mer buggy. De hadde en fin loop i installasjonsprogrammet som bragte en tilbake til start. Var jo beta, men må ha vært litt flaut egentlig, når man skal vise fram noe. (*Mummle noe om bill gates og blue screen på direkten*)

Forøverig er det oversettinger de satser stort på... Kjører skolelinux på testboksen min for tiden, fungerer fint. Enkelt nok å sette opp og greier.

Jeg vil ikke si noe særlig om det før det er litt mindre beta, er en rekke ting jeg vil se forandret før jeg ville sluppet det inn på en skole... (Men det er meg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...