anal_fabet Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 En ganske rett fram post her. Er standard nvidia skjerm kort drivere bedre enn omega drivere med tanke på at nvidia nettop kom ut med nye drivere? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) omegadrivere er Nvidiadrivere strippet for "dilldallet" som gamere etc. ikke trenger. OmegaDrivere vil "altid" være bedre. ( Inntil Nvidia faktisk fatter det, og lager 2 forskjellige drivere. en for gamere, en for netsurfere ) *edit* Ok kansje en litt dårlig forklaring.. Omegadrivere er drivere som er optimaliserte for å yte flest mulig fps i spill, fremfor Nvidiadrivere som er lagd for "kvalitet" og allround-performance. Endret 15. mars 2005 av Vizla Lenke til kommentar
AhmanKell Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg bruker ati-omega-drivere. Med det forbedret jeg scoren på 3dmark05 med 30%... Taler for seg selv Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg bruker ati-omega-drivere. Med det forbedret jeg scoren på 3dmark05 med 30%... Taler for seg selv Det var da en enorm økning. Tror ikke at man vanligvis kan regne med en slik forbedring. Hos meg ga det bare en mariginal økning. Fra ca. 3700 til 3900. Det er vel sånn ca. 5%. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg bruker ati-omega-drivere. Med det forbedret jeg scoren på 3dmark05 med 30%... Taler for seg selv Det var da en enorm økning. Tror ikke at man vanligvis kan regne med en slik forbedring. Hos meg ga det bare en mariginal økning. Fra ca. 3700 til 3900. Det er vel sånn ca. 5%. var ca. den prosenten jeg fikk selv.. Men kan dessverre ikke bruke omegadrivere, da støtten for dualspan etc. er fjernet der.. Lenke til kommentar
anal_fabet Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Så for en som meg som ikke bare spiller på denne pcen så er det kanskje best med nvidia sine egne drivere da? jeg surfer nett, ser filmer, musikk redigering+++ mest 2D ting utenom. Lenke til kommentar
Soho Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Må man avinstallere f.eks catalystdriverne før man installerer Omegadriverne? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) ja, man burde virklig det edit: to late Endret 15. mars 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) omegadrivere er Nvidiadrivere strippet for "dilldallet" som gamere etc. ikke trenger. OmegaDrivere vil "altid" være bedre. ( Inntil Nvidia faktisk fatter det, og lager 2 forskjellige drivere. en for gamere, en for netsurfere ) *edit* Ok kansje en litt dårlig forklaring.. Omegadrivere er drivere som er optimaliserte for å yte flest mulig fps i spill, fremfor Nvidiadrivere som er lagd for "kvalitet" og allround-performance. Uff Omega er laget for stabilitet, kompatibilitet og bildekvalitet, ikke fps. Du får faktisk fler fps med Nvidia Forceware enn med Omega i noen spill, selv om omega jo gir bedre fps i menge tilfeller. Her kan du se benchmark: http://www.rojakpot.com/default.aspx?locat...var1=145&var2=0 Forresten bruker jeg omega selv. Mener det er best på alle måter, inkludert både surfing og spill(fps er ikke alt).' edit: Vice tar også feil. Det er alltid en grunn til å bruke omega, det er jo bare forbedringer, hvem sier nei til det? Endret 15. mars 2005 av Kevlar Lenke til kommentar
Vice Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Selve driveren er nøyaktig det samme for Omega som originalen. Eneste forskjellen er diverse tweaks når det gjelder settings og konfigurering. Sålenge maskinen fungerer helt fint med originale settings er det ikke noen spesiell grunn til å bruke Omega tweaks'ene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå