Gå til innhold

Nytt grafikkort til TG - noen anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle skaffe meg nytt grafikkort før Tg.

Det jeg har nå fulgte med i min Dell Dimension 8400, og det hakker i wow med minimal oppøsning:p

Men er det noen å annbefale?

Vil gjerne ha et som ikke koster skjorta.. :)

Mvh. Lasse

Endret av magubrothers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Det jeg har nå fulgte med i min Dell Dimension 8400, og det hakker i wow med minimal oppøsning:p

Vil gjerne ha et som ikke koster skjorta.. :)

Mvh. Lasse

du er sikker på at hovedkortet har agpport ? ( hehe.. husker min forrige dellpc.. Kjøpte meg 6800LE, fant jeg faen meg ikke no agpport.. haha :D)

Lenke til kommentar
Hei!

Vil gjerne ha et som ikke koster skjorta..  :)

Mvh. Lasse

du er sikker på at hovedkortet har agpport ? ( hehe.. husker min forrige dellpc.. Kjøpte meg 6800LE, fant jeg faen meg ikke no agpport.. haha :D)

da har du kjøpt katta i sekken :!:

skjekk om du har agp port da vell ;)

Lenke til kommentar

Ja, sjekk først om du har AGP port :)

Hvis du har det, så er som sagt et 6600GT et veldig godt kort. Som ikke koster skjorta :)

Edit: Hvordan finne AGP porten: Det er som oftest et brunt spor, den er rett ovenfor PCI sporene. Den er litt lengre enn de også. Så er det gjerne en liten festemekanisme i enden på den.

Endret av Apoc_
Lenke til kommentar

"Sjekk om Dell Dimension 8400 har AGP-port." Hva er det dere snakker om? Selvfølgelig har den ikke AGP-port!

Skjermkortet som står i boksen nå er sannsynligvis et Radeon X300SE, siden det ikke klarer å dra WoW.

Kjøp et GeForce 6600GT, eller gå opp litt i pris til Radeon X800XL. Husk at skjermkortet skal være PCI-Express.

Lenke til kommentar
"Sjekk om Dell Dimension 8400 har AGP-port." Hva er det dere snakker om? Selvfølgelig har den ikke AGP-port!

Skjermkortet som står i boksen nå er sannsynligvis et Radeon X300SE, siden det ikke klarer å dra WoW.

Kjøp et GeForce 6600GT, eller gå opp litt i pris til Radeon X800XL. Husk at skjermkortet skal være PCI-Express.

ehhh glem det.. *slettet* :no:

Det jeg mente i posten lenger opp forresten, var at gammle dellhovedkortet som var slengt inn, hadde verken pci-e eller agpport, vet dell har solgt en del forskjellige modeller uten det. :p

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Akkurat. Jeg har radeon x300 :thumbdown:

Lenke til kommentar
Det gjelder Dell sin 2X00-serie, 8X00-serien har ikke dette problemet.

opplyser de i alle fall om det...

tror jeg hadde Dimension 4500 eller no.. Husker ikke helt, den "pc'en" er for lengst kastet, og deler med verdi solgt :p

( Ontopic ): 6600GT eller X800XL

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

VIl du ha et PCI-e skjermkort som ikke koster skjorta vil du gjøre klokt i å f.eks kjøpe et Gainward GeForce 6600GT. Selv skal jeg om ikke lenge legge inn en bestilling på et X800XL, men det koster jo en drøy lusentapp mer, så det får bli opp til deg hva du ønsker å legge i det.

Til en annen gang kanskje du har lært at Dell ikke nødvendigvis er smarteste veien å gå ;)

edit: leif

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...