Terrasque Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Email contents and usage. The contents of your Gmail account also are stored and maintained on Google servers in order to provide the service. Google's computers process the information in your email for various purposes, including formatting and displaying the information to you, delivering targeted related information (such as advertisements and related links), preventing unsolicited bulk email (spam), backing up your email, and other purposes relating to offering you Gmail. Because we keep back-up copies of data for the purposes of recovery from errors or system failure, residual copies of email may remain on our systems for some time, even after you have deleted messages from your mailbox or after the termination of your account. Google employees do not access the content of any mailboxes unless you specifically request them to do so (for example, if you are having technical difficulties accessing your account) or if required by law, to maintain our system, or to protect Google or the public. We also may collect information about the use of your account, such as how much storage you are using, how often you log in and other information related to your registration and use of Gmail. Information displayed or clicked on in your Gmail account (including UI elements, ads, links, and other information) is also recorded. We use this information internally to deliver the best possible service to you, such as improving the Gmail user interface, preventing fraud within our advertising system, and better targeting related information. det er bare noe jeg ikke liker her, derfor liker jeg ikke gmail. kan hende det er greit nok for andre. Edit: jeg er blitt kalt paranoid av nære venner før, såååææhh... ja. Men....you never know. Ser egentlig ingen problemer der. Hvis jeg hadde lagd noe slikt, hadde de rules'ene der vært veldig lik. Hvis du sender / mottar ting over mail som er så viktig at uvedkommede ikke kan lese det, så burde det aldri blitt sendt ukryptert uansett. Hvert eneste punkt mellom deg og mottaker, og de som kontrollerer e-post serveren kan lese eposten som du sender, og det er fint lite du kan gjøre med det. En ting kan jeg iallefall si deg, jeg stoler iallefall mer på google-folka enn jeg stoler på jalla-plasser *host*hotmail*host*. Hvis du er så paranoid for eposten din, så bruk PGP eller lignende. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 isnoop var genialt! Donerte nettopp 50 invites! Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 jeg sliter litt med outlook og gmail.. pop.gmail.com og smtp.online.no blir riktig, ikke sant? har telenor adsl og jeg innbiller at det er det det må stå for at det skal bli riktig.. har prøvd å bruke de innstillingene som står på gmail sine sider, uten hell blir bare rot, med at alle mail jeg har sendt så vel som de jeg mottar kommer opp i outlook, da gmail har et litt sært system.. kan noen som bruker gmail og outlook hjelpe litt? på forhånd, takk Lenke til kommentar
Lou Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Email contents and usage. The contents of your Gmail account also are stored and maintained on Google servers in order to provide the service. Google's computers process the information in your email for various purposes, including formatting and displaying the information to you, delivering targeted related information (such as advertisements and related links), preventing unsolicited bulk email (spam), backing up your email, and other purposes relating to offering you Gmail. Because we keep back-up copies of data for the purposes of recovery from errors or system failure, residual copies of email may remain on our systems for some time, even after you have deleted messages from your mailbox or after the termination of your account. Google employees do not access the content of any mailboxes unless you specifically request them to do so (for example, if you are having technical difficulties accessing your account) or if required by law, to maintain our system, or to protect Google or the public. We also may collect information about the use of your account, such as how much storage you are using, how often you log in and other information related to your registration and use of Gmail. Information displayed or clicked on in your Gmail account (including UI elements, ads, links, and other information) is also recorded. We use this information internally to deliver the best possible service to you, such as improving the Gmail user interface, preventing fraud within our advertising system, and better targeting related information. det er bare noe jeg ikke liker her, derfor liker jeg ikke gmail. kan hende det er greit nok for andre. Edit: jeg er blitt kalt paranoid av nære venner før, såååææhh... ja. Men....you never know. Ser egentlig ingen problemer der. Hvis jeg hadde lagd noe slikt, hadde de rules'ene der vært veldig lik. Hvis du sender / mottar ting over mail som er så viktig at uvedkommede ikke kan lese det, så burde det aldri blitt sendt ukryptert uansett. Hvert eneste punkt mellom deg og mottaker, og de som kontrollerer e-post serveren kan lese eposten som du sender, og det er fint lite du kan gjøre med det. En ting kan jeg iallefall si deg, jeg stoler iallefall mer på google-folka enn jeg stoler på jalla-plasser *host*hotmail*host*. Hvis du er så paranoid for eposten din, så bruk PGP eller lignende. Hva er galt/ jalla med hotmail, egentlig? Syns hotmail er konge, for mitt bruk. 250 Mb lagringsplass. Enkel oppretting og sortering til mapper. Lett tilgjengelig snarvei for ny epost, oppgaver (m/ reminder) og kalender. Laster ned fra 4 eksterne POP kontoer. Knappen for utskriftsvisning er der som du trenger den, både for post, kalender og oppgaver. Lenke til kommentar
Armani Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Skal noen ha Gmail invite så bare PM meg, hvis det er noen igjen der ute uten gmail Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Skal noen ha Gmail invite så bare PM meg, hvis det er noen igjen der ute uten gmail evt bare bruke isnoop Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hva er galt/ jalla med hotmail, egentlig?Syns hotmail er konge, for mitt bruk. 250 Mb lagringsplass. Enkel oppretting og sortering til mapper. Lett tilgjengelig snarvei for ny epost, oppgaver (m/ reminder) og kalender. Laster ned fra 4 eksterne POP kontoer. Knappen for utskriftsvisning er der som du trenger den, både for post, kalender og oppgaver. Ingenting galt med hotmail Jeg har hotmail konto med 250MB lagring (holder i lange baner) Jeg har hatt den samme adressen lenge og syns det er upraktisk å bytte. Det er den eneste adressen jeg har hatt i mange år. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Synes både GMail og Hotmail fungerer fint. Begge to har greie spam-filter og mer enn nok med lagringsplass. Lenke til kommentar
schwin Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Husker ikke addressen helt, men det er et amerikans blad for motorsykkel entusiaster som gir bort email med 10gig lagring. Gratis selvfølgelig. Problemet med gmail er vel at det er svært strenge begrensninger på hvordan vedlegg du kan legge ved. Ikke noe eksekverbare filer etc. Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Har prøvd Runbox (www.runbox.com) gratis i 30 dager nå og er storfornøyd! Stabilt, webmail, POP/IMAP-støtte, 1 GB lagringsplass og 100 MB lagringsplass til filer. Har akkurat kjøpt meg et 3 års abonnement hos dem for 59,95 USD, eller med dagens kurs (ca 6,1), ca 365 NOK! Anbefaler Runbox på det varmeste! Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg vil fraråde å bruke Runbox. Jeg likte virkelig ikke brukergrensesnittet. Jeg lette hele tiden etter de rette knappene, og ting fungerte forskjellig etter situasjonen. Hvis du bruker POP, så blir jo saken annerledes. Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Bruker hovedsakelig POP, både via laptop og på mobilen. Webmailen brukes når man bruker en tilfeldig PC. Er hittil meget fornøyd med Runbox iallefall Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Gmail er genialt og gratis. Støtter også POP3. Hvis noen vil ha invite er det bare å sende meg en PM. Hvordan har du fått satt opp gmail med pop3? brukte en egen pop3 server (psgmail) for å få det til å funke i outlook, men ble bare problemer. Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hvordan har du fått satt opp gmail med pop3? brukte en egen pop3 server (psgmail) for å få det til å funke i outlook, men ble bare problemer. gmail støtter pop, jeg trodde alle mente pop3 når de sier POP (wikipedia). Jeg har ikke problemer med å hente gmail med outlook/Thunderbird/M2(Opera). Instruksjoner for diverse epostklienter ligger hos gmail K Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg har også hatt Runbox (www.runbox.no) siden de startet, og er kjempefornøyd med den . Jeg har prøvd gmail, men foretrekker absolutt Runbox fremfor den. Runbox er riktignok en betaltjeneste, så det blir kanskje litt urettferdig å sammenligne dem sånn. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hvert eneste punkt mellom deg og mottaker, og de som kontrollerer e-post serveren kan lese eposten som du sender, og det er fint lite du kan gjøre med det. ooooo that is SO funny :| Jeg liker ikke tanken på at noen leser min mail. Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Edit: jeg er blitt kalt paranoid av nære venner før, såååææhh... ja. Men....you never know. Ja det har du.. og jeg er en av dem som har kalt deg det du er alt for paranoid.. ingen ting der som tilsier at det ikke er trygt jeg bruker gmail aktivt både privat og jobb(om jeg ikke bruker ****@ski.kommune.no mailen som kommunen har sperra pop for *klikk*) Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) jeg sliter litt med outlook og gmail.. pop.gmail.com og smtp.online.no blir riktig, ikke sant? har telenor adsl og jeg innbiller at det er det det må stå for at det skal bli riktig.. har prøvd å bruke de innstillingene som står på gmail sine sider, uten hell blir bare rot, med at alle mail jeg har sendt så vel som de jeg mottar kommer opp i outlook, da gmail har et litt sært system.. kan noen som bruker gmail og outlook hjelpe litt? på forhånd, takk gmail bruker ssl kryptering på pop ... kanskje prøve hjelp funksjonen i gmail ? der er det en guide som hjelper deg og sette opp gmail i de fleste email klienter Edit: så lang tid tok det å finne den http://gmail.google.com/support/bin/answer...13278&topic=194 Endret 15. mars 2005 av Tjuls Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hvert eneste punkt mellom deg og mottaker, og de som kontrollerer e-post serveren kan lese eposten som du sender, og det er fint lite du kan gjøre med det. ooooo that is SO funny :| Jeg liker ikke tanken på at noen leser min mail. Det er det heller ingen som gjør. "Google employees do not access the content of any mailboxes unless you specifically request them to do so" Det er kun en data som søker gjennom det du skriver og skreddersyr reklamen du har på siden din deretter. Skriver du f.eks 200 mails om nvida, vil du sikkert se tekstreklame for denslags produkter, utne at et levende menneske har lest mailen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå